| کد خبر: 3606 |

خرید هشت هواپیما برای فرودگاه‌های آذربایجان غربی

تین نیوز | استاندار آذربایجان غربی از خریداری هشت هواپیمای باری و مسافربری برای استقرار در فرودگاه‌های استان خبر داد.

قربانعلی سعادت در جلسه شورای اداری و مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان خوی اظهار کرد: طی مذاكرات انجام گرفته با سرمایه‌گذار و مشاركت بانك دی، مقرر شده است 8 هواپیمای كوچك باری و مسافربری خریداری و در فرودگاه‌های ارومیه، ماكو و خوی مستقر شوند كه این امر موجب تحرك و رونق صنعت هواپیمایی استان خواهد شد.

وی اهمیت مرز رازی در شهرستان خوی را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: مرتفع کردن مسائل و مشكلات موجود در این مرز با مساعدت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال جدید است.

وی ضمن بیان موافقت برای برگزاری اجلاس استانداران مرزی جمهوری اسلامی ایران و تركیه در شهرستان خوی افزود: استان آذربایجان غربی با توجه به توافق 2 كشور برای ارتقای سطح مبادلات تا مرز 30 میلیارد دلار می‌تواند نقش بسیار موثری را در این زمینه ایفا كند و برگزاری اجلاس استانداران مرزی نیز به همین منظور است. استاندار آذربایجان غربی گفت: شهرستان خوی پتانسیل‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد و سرمایه‌گذاران زیادی علاقه‌مند فعالیت در این شهرستان هستند.

وی ادامه داد: مدیران و مسوولان در شهرستان خوی باید توجه كافی به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این شهرستان در بخش‌های مختلف داشته باشند و برای جذب بیش از پیش سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و رونق اقتصادی منطقه برنامه‌ریزی كنند.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینكه سرمایه‌گذاران، جهادگران اقتصادی هستند، گفت: مدیران و مسوولان باید با بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری، شرایط و بسترهای لازم را برای مشاركت بخش خصوصی و تشویق و جذب سرمایه‌گذاران فراهم كنند.

سعادت همچنین به نام‌گذاری سال 93 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره كرد و افزود: مدیریت جهادی مد نظر مقام معظم رهبری، راهبردی مناسب برای تقویت پایه‌های اقتصاد كشور و اشتغال آفرینی است كه باید مورد توجه و مداقه مسوولان قرار گیرد.

وی در ادامه دولت‌های نهم و دهم را دولت ثروتمند عنوان كرد و گفت: دولت دكتر روحانی، دولت ثروتمندی نیست؛ اما سعی دارد با تكیه بر رهنمودهای مقام معظم رهبری، خردمندی، هماهنگی، تعامل، همفكری و بهره‌گیری از آرا و اندیشه‌های نخبگان و صاحب‌نظران و گسترش و تعمیق همكاری‌ها با بخش خصوصی، مسائل و مشكلات مردم و كشور را رفع كند.

استاندار آذربایجان غربی از تشكیل كمیته جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان نیز خبر داد و افزود: در این كمیته به دور از هر گونه تعصب، غرض‌ورزی و تنگ‌نظری، برای جذب و حضور سرمایه‌گذاران در استان برنامه‌ریزی و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.