| کد خبر: 32720 |

منطقه اقتصادی نمین و آزاد ارس از ظرفیت فرودگاه اردبیل بهره بگیرند

تین نیوز | مدیر کل فرودگاه های استان اردبیل گفت: مناطق ویژه اقتصادی نمین و آزاد ارس در راستای توسعه خود می توانند از ظرفیت فرودگاهی این استان بهره بگیرند.
 
سید فخر الدین هاشمی ادامه داد: این مناطق هم اکنون در آغاز راه برای راه اندازی و توسعه هستند و این بهترین فرصت است که از ظرفیت و توان ناوگان هوایی استان بهره مند شوند.
 
وی با اشاره به آمادگی فرودگاه اردبیل برای هر نوع همکاری در این راستا تاکید کرد که برای توسعه اقتصادی منطقه و نیز این فرودگاه مسئولان استانی باید پای کار بیایند و زیر ساخت های لازم را فراهم کنند.
 
هاشمی در خصوص میزان‌ آمادگی این فرودگاه برای حمل و نقل کالاهای منطقه ویژه اقتصادی نمین در آینده نزدیک اضافه کرد: فرودگاه اردبیل آمادگی لازم را دارد و در عین حال نیازمند حمایت و همکاری دستگاه ها هستیم.
 
وی در پاسخ به اینکه چرا فرودگاه های اردبیل هنوز در حوزه حمل و نقل کالا ورود مطلوبی ندارند، تصریح کرد: اولویت فعلی با مسافر است.
 
مدیر کل فرودگاه های استان افزود: حمل و نقل مسافر خود به منزله حمل و نقل بار است اما اینکه این فرودگاه به صورت گسترده اقدام به حمل و نقل کالا کند فعلا انجام نمی شود.
 
وی تاکید کرد: این البته به معنی ناتوانی فرودگاه اردبیل نیست و اگر حمل و نقل محصول خاصی با خطوط هوایی مقرون به صرفه باشد، آماده همکاری هستیم.
 
هاشمی با اشاره به ورود دام زنده از مبدا گرجستان به فرودگاه اردبیل طی سالهای گذشته یادآور شد: در واقع فرودگاه اردبیل تجربه حمل و نقل کالا را دارد.
 
وی با تاکید به اینکه صنایع به یکدیگر وابسته هستند، اضافه کرد: اگر می خواهیم توسعه حمل و نقل هوایی را داشته باشیم باید نهادهای متولی استان همکاری مطلوبی با یکدیگر داشته باشند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فندق لو 0 0

    جناب هاشمی بحثتجارت هوائی و اولویت بار یا مسافر برای احداثفرودگاه مطرح است یعنی وقتی می خواهید فرودگاه بسازید ببینید پتانسیل منطقه چیست تناسب با آن ساخت و ساز کنید اما شما که حالا فرودگاه که دارید و الحمد لله گسترش بی نهایت هم که دارد بهتر است با همین آدرس درست بروید سراغ منطقه اقتصادی نمین و منطقه آزاد ارس و این مجموعه ها را به فرودگاه Join کنید ارتباط تنگاتنگ و تسهیل در بهره برداری از امکانات فرودگاه، حذف تعرفه های سر سام آور و … از راه های گسترش فرودگاه است اگر مدیران این مناطق امکانات و شرایط فرودگاه را ببینند قطعا شرایط فرق می کند

  • افندی زاده 0 0

    منطقه آزاد ارس در شمال استان اردبیل به فرودگاه پارس آباد، نیاز بیشتری دارد تا فرودگاه اردبیل در مرکز استان. پس بهتر است مشکلات پیش روی فرودگاه پارس آباد برداشته شده و پروازهای آن را بیشتر کرد.