| کد خبر: 30204 |

حمل و نقل هوایی امن ترین ناوگان حمل و نقل

تین نیوز | معاون وزیرراه وشهرسازی دركارگاه تخصصی مدیریت سوانح هوایی درخراسان جنوبی گفت: حمل و نقل هوایی امن ترین ناوگان حمل و نقل است.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل راه وشهرسازی استان خراسان جنوبی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس كارگروه ملی حمل و نقل مدیریت بحران كشور با بیان اینكه طبق آمارهای بررسی شده در ایران ایمن‌ترین حمل و نقل، ناوگان هوایی است اما مردم این موضوع را تأیید نمی‌كنند اظهار داشت: حادثه تنها برای دیگران نیست و برای ما هم امكان دارد هر لحظه اتفاق بیفتد پس باید تلاش كنیم تا از وقوع حوادث پیشگیری كرده و برای مقابله با آن آمادگی داشته باشیم.

مجیدی افزود: بدون آموزش نمی‌شود حوادث و بحران‌ها را مدیریت كرد و مهم‌ترین دستگاه خدماتی درمدیریت بحران دستگاه بی‌سیم است كه متأسفانه حدود یك ماه است تمام بی‌سیم‌های مدیریت بحران در كشور خراب است.

معاون اموردولت ومسئول هماهنگی امور استان‌های وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینكه یكی از معضلات در مدیریت بحران كشور ناآگاهی مدیران است، تصریح كرد: مدیران آگاهی و اطلاعات كافی در مورد حوادث ندارند.

مجیدی با تأكید بر اینكه اگر بخواهیم سوانح هوایی را مدیریت كنیم باید اطلاعاتی از لحظه بلند شدن هواپیما داشته باشیم، گفت: این مهم همیشه باید در دستور كار باشد.

وی از وجود 89 فرودگاه در كشور خبر داد و تصریح كرد: از این تعداد 70 فردوگاه تجاری و 19 فرودگاه غیر تجاری است. مجیدی با بیان اینكه 365 موقعیت فرودگاهی در اختیار فعالیت‌های كشاورزی است، اظهار كرد: از میان 54 فرودگاه تحت حمایت و مالكیت شركت فرودگاه‌های كشور فقط 4 فرودگاه سود ده هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از فعالیت 33 شركت هواپیمایی خارجی در ایران خبر داد و گفت: علل عمده سوانح هوایی در كشور شامل خطای انسانی ناشی از هدایت هواپیما توسط خلبانان و گروه خدمه، نقص فنی، نقص دستگاه‌های ناوبری، تعمیر و نگهداری هواپیما توسط واحد فنی و مدیریت و كاركرد ناوبری زمینی است.

وی تأكید كرد: در كشور ایران بیشترین علت مربوط به خطای انسانی ناشی از هدایت هواپیما توسط خلبانان و گروه خدمه است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بیرجندی زاده 0 0

    بالاخره یکی پیدا شود تعداد فرودگاه های کشور را اعلام کند چند روز قبل آقای ایلخانی گفته بودند ۶۶ فرودگاه گاهی می فرمایند ۵۴ تا حالا آقای مجیدی می فرمایند ۸۹ فرودگاه؟؟؟؟ سوال من از برگزار کنندگان کارگاه مدیریت سوانح هوائی این است که آیا از متولیان بررسی سوانح هوائی در این همایش حضور داشته اند؟ چون بر اساس قانون مسئول بررسی سوانح سازمان هواپیمائی کشوری بوده و با توجه به استقرار RCC هوائی در مرکز کنترل فضای کشور مسئولیت اجرای عملیات بر عهده شرکت فرودگاه های کشور است. اگر تمام پرسنل عملیاتی فرودگاه بیرجند را سر جمع کنیم توی آنها متخصص بررسی سانحه پیدا نمی شود به نظر می رسد سمینار چیز دیگری بوده حالا گفتند روغن ریخته را نذر امام زاده کنیم. جناب آقای یمجیدی ما در ۹ فرودگاه کشور SRCC داریم کاشکی با متولیان صنعت حمل و نقل هماهنگ می فرمودید تا مایش شما در یکی از این فرودگاه ها برگزار گردد. یا حداقل فرودگاهی که دارای واحد تقرب باشد و به تعبیری فرودگاه های اصلی کل ترافیک هفتگی بیرجند چند تا است؟ بعد شما که تکلیف سرنوشت سوانح را تعیین فرمودید کاشکی از آمار و نتایج واقعی سوانح هوائی کشور را بررسی می فرمودید. ضمنا جناب مجیدی کاشکی سرنوشت طرح الحاق ایران به سازمان جهانی جستجو و نجات ماهواره ای را هم پیگیری و نتیجه را به حضار در همایش توضیح می دادید. یک روز تو دبستان معلم کم اوردند رفتند از دانشگاه هاروارد یک استاد آوردند برای این بچه ها جمع دو رقمی را توضیح دهد. نتیجه همه این بچه ها با رتبه یک رقمی تو کنکور بدون آزمون قبول شدند.