| کد خبر: 30078 |

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در گفتگو با تین نیوز:

◄ آمار واقعی گردشگران چقدر است؟ / گام های توسعه گردشگری در کوتاه مدت

تین نیوز | دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: تعامل دولت و بخش خصوصی، نوسازی هتل های درجه 2 و 3 و دعوت از آژانس های گردشگری بین المللی، راهکارهایی برای رشد و توسعه صنعت گردشگری هستند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمدناصر گلدوست، در نشست خبری که با موضوع «حمل و نقل؛ فرصت ها و تهدیدهای گردشگری» که به همت تین نیوز برگزار شد، گفت: گفته می شود 4 و نیم میلیون گردشگر داریم، این در حالی است که 2 میلیون آن زائر هستند. زائر هیچ ارتباطی با بحث گردشگری سازمان میراث فرهنگی ندارد، زیرا همه زائران به خاطر تعلقات مذهبی خود، به مشهد سفر می کنند.

وی با انتقاد از تعبیر گردشگر در ایران گفت: اینکه هر کسی که از خارج به هر دلیلی وارد ایران شود، در آمار گردشگر قرار گیرد، درست نیست زیرا بسیاری از افرادی که به ایران سفر می کنند، ایرانیان مقیم کشورهای خارجی هستند که بخاطر دید و بازدیدهای خانوادگی وارد کشور می شوند. همچنین افرادی که به خاطر کار و سایر موارد به ایران سفر می کنند، هیچ ارتباطی با بحث های گردشگری ندارند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، افزود: سالانه سمینارها و برنامه های مختلفی در جهت رشد و توسعه گردشگری در ایران برگزار می شود، اما متاسفانه علیرغم هزینه های زیادی که صرف برگزاری این برنامه ها می شود، خروجی ها و نتایج حاصل از آنها در کشور اجرا نمی شود.

تعامل دولت و بخش خصوصی، گام نخست در توسعه گردشگری است
وی به راهکارهای رشد و توسعه گردشگری در کشور اشاره کرد و گفت: گام نخست در این زمینه تعامل دولت و بخش خصوصی است، به این صورت که برنامه ریزی های لازم از سوی بخش خصوصی و حمایت های واقعی و نظارت، توسط دولت انجام شود.

گلدوست، نوسازی و تجهیز مسافرخانه ها و هتل های درجه 2 و 3 را اقدام بعدی در جهت توسعه گردشگری در کوتاه مدت دانست و افزود: این اقدام در یک بازه زمانی یک ساله امکان پذیر است، پس از آن می توانیم از آژانس های گردشگری بین المللی برای حضور در ایران دعوت کنیم.

وی ادامه داد: برای اینکه میزان حضور گردشگران خارجی در ایران را افزایش دهیم باید ابتدا تصویر ایران را در سطح جهانی اصلاح کنیم.

فضای جدیدی برای ورود گردشگران ایجاد شده
گلدوست با بیان اینکه در دولت یازدهم وضعیت گردشگری نسبت به گذشته تا حدی بهبود یافته است، گفت: به نظر می‌رسد تنش‌هایی که عامل کاهش میزان اقبال گردشگران خارجی به ایران بود تا حدی کاسته شده، اما در عین حال این افزایش حجم گردشگران، محسوس نیست.

این فعال صنعت گردشگری با اشاره به اینکه آمار گردشگران از 7 هزار و 500 به 19 هزار نفر رسیده، گفت: سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده که آمار ورود گردشگران خارجی به ایران 200 درصد افزایش داشته است. اما سوال اصلی اینجاست ما در گذشته چقدر گردشگر داشتیم که حالا 200 درصد افزایش داشته است؟

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، به سهم ناچیز گردشگری در ایران اشاره کرد و گفت: در همه زمینه های گردشگری بویژه زیرساخت ها ضعیف هستیم و نواقص زیادی وجود دارد که باید برطرف شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.