| کد خبر: 29854 |

فرودگاه یاسوج از بن‌بست رهایی می‌یابد

تین نیوز |  با تامین اعتبار٬ اجرای طرح تطویل باند فرودگاه یاسوج در دستور کار قرار گرفت. 

به‌گزارش تین نیوز از روابط‌عمومی فرودگاه یاسوج؛ در نشست مشترک رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با مسپولان استانی کهگیلویه و بویراحمد تصمیمات مهمی برای رهایی فرودگاه یاسوج از بن‌بست اتخاذ شد.

در این نشست که خادمی استاندار استان كهیگلویه و بویراحمد، نیك اقبال معاون عمرانی استانداری، زارع رئیس مجمع نمایندگان استان٬ حسین اسفندیاری مشاور مدیرعامل در امور فرودگاه‌ها، حسین صادقی معاون عملیات فرودگاهی، محسنیان سرپرست فرودگاه یاسوج و هاشمی مدیر سابق این فرودگاه حضور داشتند٬ مقرر شد٬ طول باند فرودگاه یاسوج ۶۰۰ متر افزایش و به 3200 متر برسد تا امكان نشست و برخاست هواپیماهایی چون فوكر 100 و 320A فراهم شود.

این پروژه هزینه‌یی بالغ بر 230 میلیارد ریال در بر خواهد داشت كه به‌صورت مشترک از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و استانداری کهگیلویه و بویراحمد به طور مساوی تامین می‌شود.

بر این اساس و به گفته محسنیان سرپرست فرودگاه یاسوج٬ مراحل اجرایی شروع پروژه تطویل باند، در اسرع وقت و پس از طی ضوابط اداری و برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانكار صورت خواهد گرفت.

گفتنی است؛ در حال حاضر پروازهای فرودگاه یاسوج توسط شركت هواپیمایی آسمان با هواپیمای ATR72 روزانه یك پرواز به جز پنج‌شنبه‌ها به مقصد تهران و بالعكس صورت می‌گیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سپیدانی 0 0

    ای کسانی که این اخبار را درج می نمائید بروید ببینید تو اون فرودگاه چه خبر است در یک سمت باند چاله ای وجود دارد به اندازه ی چاه ویل که اگر این هم ادعا روزی یک سطل خاک از یک جا تو این چاله می ریختند تا حالا پر می شد بعد بک کوه دارد که دستگاه ناوبری DVOR جواب نمی دهد و خلبانان مجبورند Circling To Land انجام دهند حتی طرح داشتند تا ساختمان زندان شهر را که روی این کوه قرار دارد را جابجا کنند!!! بعد از پول استان رفتند از کره جنوبی یک دستگاه DVOR آوردند که ناوبری بهتر شود؟ آیا شد؟ بعد این فرودگاه یک ماه رئیس نداشت؟ حالا سرپرست دارد؟ تو کجای دنیا رئیس و معاون فرودگاه را با هم از یک جا می برند و فرودگاه را به امان خدا می سپارند و بعد مجبورا تا تعیین تکلیف رئیس اداره اجرائی را می گذارند سرپرست؟ بعد این سرپرست برای نمایش یک دفعه ای مدیران استان را مجاب کند باند ۶۰۰ متری را بکنند ۳۲۰۰ متر یعنی تقریبا ۶ برابر. باز بعد آن همین پرواز ها که می آیند و می روند پر مسافر است؟ باز یک سئوال دیگر آیا ایرباس با تطویل باند و با وجود کوه می تواند نشست و بر خاست کند و یا مثل کوه بابا موسی کوه را هم می تراشید؟ بعد مگر الان زمین های اون طرف فنس فرودگاه متعلق به شما نیست که برخی منتسبین به افراد فرودگاه توی اونها کشاورزی می کنند و شما می خواستد تو سال های قبل آنها را بفروشید حالا یک دفعه یاد توسعه افتادید. یاسوج به شیراز زمینی حدود سه ساعت راه است و اگر همه این آیتم ها هم درست شود باز با توجه به وجود فرودگاه شیراز و امکانات آن توسعه بیشتر توجیه اقتصادی ندارد. شما متعهد گردید این چاله را پر کنید بعد انشاالله ادعای ارثخواهیم کرد. شما از پس یک سرمایه گذار کشاورزی در فرودگاه بر نیامدید. حالا سنگ به این بزرگی!!!!