| کد خبر: 28783 |

نماینده سنندج: بازگشایی فرودگاه سنندج را پیگیری می‌کنیم

تین نیوز | نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس گفت: برخلاف استان‌های برخوردار، استان کردستان از نظر زیرساخت جاده‌ها بسیار ضعیف است.
 
احسن علوی در رابطه با وضعیت جاده‌های استان اظهار کرد: جاده‌های مواصلاتی بین شهری و هم‌چنین جاده‌های روستایی کردستان وضعیت خوبی ندارند و نسبت به میانگین کشوری در سطح بسیار پایینی قرار گرفته‌اند.
 
وی افزود: جاده‌های کم عرض و قدیمی استان کردستان، ظرفیت تردد تعداد بیشمار خودروها را ندارند.
 
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس تصریح کرد: از ماده 180 تبصره 22 قانون بودجه 80 میلیارد تومان برای بازسازی جاده‌های کردستان در نظر گرفته شده است.
 
وی ادامه داد: بزرگراه میاندوآب - کرمانشاه که قسمت اعظمی از آن از استان کردستان عبور می‌کند، با اعتبارات ماده 180 در دست اقدام است و تا پایان سال آینده چهار بانده شدن این جاده پایان می‌یابد که در کاهش تصادفات تاثیر بسزایی دارد.
 
علوی گفت: چهار بانده کردن بخشی از جاده سنندج - همدان نیز باقی مانده که امیدواریم با استفاده از همین منبع بودجه آن را تامین کرده و برای اجرای آن اقدام شود و هم‌چنین جاده سنندج - مریوان نیز از جاده‌هایی است که بودجه آن از ماده 180 تامین شده و در دست بررسی است.
 
وی به مخاطره‌آمیز بودن جاده صلوات‌آباد سنندج اشاره کرد و افزود: گردنه صلوات آباد از جمله جاده‌هایی است که بسیار پرتردد و در عین حال بسیار خطرناک است و به کار عمقی و البته سریع نیاز دارد.
 
علوی با اشاره به این‌که وضعیت گردنه صلوات آباد سنندج موجب شده تا گذر از این مسیر به کندی صورت گیرد، افزود: اداره راه و شهرسازی باید با جذب اعتبار برای این بخش اقدامات لازم را برای چهار بانده شدن این مسیر برای سهولت تردد انجام دهد.
 
وی با اشاره به استاندارد نبودن بسیاری از جاده‌های روستایی کردستان افزود: آسفالت جاده‌های پرتردد و صعب العبور روستایی نیز با تامین اعتبار از ماده 180 در دستور کار است.
 
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس، با اشاره به شروع فصل سرما گفت: تنها اقدامی که در حال حاضر می‌توان انجام داد خاکبرداری و خاک‌ریزی این جاده‌هاست و آسفالت کردن آنها در این فصل ممکن نخواهد بود و در حال حاضر تنها با شن‌ریزی می‌توان به سهولت تردد از این جاده‌ها کمک کرد.
 
وی با اشاره به تعطیلی‌های فرودگاه سنندج اظهار کرد: بازگشایی فرودگاه سنندج و راه‌اندازی خط ریلی همدان - کردستان از جمله مواردی است که به صورت مکرر از طرف نمایندگان پیگیری می‌شود.
 
وی افزود: متاسفانه بسیاری از مسئولین به طور جدی با مسائل استان برخورد نمی‌کنند و با نمایندگان هماهنگ نیستند که این ناهماهنگی موجب عقب‌ماندگی هرچه بیشتر استان می‌شود.
 
علوی با انتقاد از این‌که رسیدگی به این اقدامات در حوزه وظایف نمایندگان نیست، خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی بی‌توجهی مسئولان مربوطه موجب می‌شود تا نمایندگان برای انجام اموراتی اقدام کنند که در حوزه وظایف آنان نیست.
 
وی یادآور شد: وضعیت اعتبارات کردستان رنج‌آور است که بیشتر به دلیل نبود درآمد خاص در استان است و با اعتبارات موجود پیشبرد پروژه‌ها با سختی و فشار زیادی روبروست.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.