| کد خبر: 28527 |

عملیات احداثفرودگاه سقز پیشرفت مناسبی ندارد

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: فرودگاه سقز موتور محرک توسعه شهرستان محسوب می‌شود‌ با این وجود عملیات احداث این فرودگاه پیشرفت مناسبی ندارد.
 
محمدصادق وجدی در جلسه بررسی وضعیت راه‌های شهرستان سقز با اشاره به برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی کردستان در شهرستانهای بانه و سقز اظهار کرد: آسفالت نقاط شاخص، رفع گلوگاه های ترافیکی در محور سقز بانه و ارتقای این مسیر از جمله برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان محسوب می‌شود.
 
وی گفت: تسریع در اتمام فاز اول فرودگاه سقز، کنار گذر سقز، آسفالت جاده‌های روستایی و جاده سقز مریوان، حذف نقاط پرحادثه  از جمله مواردی است که این اداره کل در سال آینده با جدیت آنها را دنبال خواهد کرد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به وضعیت فرودگاه سقز خاطر نشان کرد: این فرودگاه به دلیل شرایط مناسب توپوگرافی و ویژگی تحت پوشش قراردادن تعداد زیادی از شهرستان‌های کردستان و آذربایجان غربی موتور محرک توسعه منطقه محسوب می‌شود که به دلیل برخی مشکلات احداث آن تاکنون پیشرفت مناسبی نداشته است.
 
وی به کاهش اعتبارات حوزه برف‌روبی استان اشاره کرد و گفت: اعتبارات امسال حوزه برفروبی و نگهداری راه‌های استان از 180 میلیارد ریال به 100 میلیارد ریال کاهش یافته است که این اعتبارات با توجه به فرسوده بودن ماشین آلات و گستردگی راه‌های کردستان جوابگوی نیاز استان نیست.
 
نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با عنوان اینکه شهرستان سقز به عنوان دومین شهر بزرگ استان کم برخوردارترین شهرستان از لحاظ  آسفالت راه روستایی محسوب می‌شود گفت: از جمله برنامه‌های اساسی برای شهرستان سقز باید رساندن میزان آسفالت راه روستایی شهرستان به میانگین استانی باشد.
 
محسن بیگلری با اعلام اینکه، در حال حاضر حدود 63 کیلومتر آسفالت راه روستایی در شهرستان سقز در دست اقدام و اتمام است، خواستار تسریع در اتمام این طرح‌ها شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سقزی 0 0

    سلام اخوی تو تجهیز و هزینه های فرودگاه هائی که چراغش روشن است علیرغم دو برابر شدن پرواز های عبوری مانده اند چه رسد به سقز تو را بخدا کوتاه بیائید این همه فرودگاه از جمله سنندج، کرمانشاه، ایلام، همدان، خوی، ارومیه. ووو تو منطقه داریم فرودگاه سقز چه دردی را درمان می کند؟؟؟؟