| کد خبر: 28482 |

زمانی برای توسعه فرودگاه همدان

تین نیوز | مدیر فرودگاه همدان با بیان اینکه اعتباری بالغ بر 25 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی در سال جاری به فرودگاه همدان اختصاص داده شده گفت: نیاز فرودگاه به منابع مالی استانی و ملی بیش از مبالغ دیده شده است كه امیدواریم با حمایت استاندار بتوانیم شرایط مناسبی را در حوزه فرودگاه برای مردم منطقه رقم بزنیم.

به‌گزارش تین نیوز از  روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، علی کیخایی مدیر فرودگاه همدان با بیان اینکه طرح بهسازی و تكمیل فرودگاه همدان با اعتباری بالغ بر 320 میلیارد ریال شامل سه پروژه بزرگ و ده‌ها پروژه كوچك اجرایی شد، گفت: در این میان تعدادی از پروژه‌ها به مرحله بهره‌برداری رسیده و بخشی هم در سال جاری در دست اجرا است.

وی ادامه داد: از پروژه‌های اصلی این فرودگاه، بهسازی و توسعه عوامل پروازی بوده که با اعتباری بالغ بر 160 میلیارد ریال به اتمام رسیده و در فرودگاه عملیاتی شده است.

کیخایی درباره این پروژه اظهار داشت: این پروژه با هدف پذیرش پروازهای بدنه وسیع شروع شد كه پس از بهره‌برداری، پروازهای بوئینگ 747 برای عملیات حج تمتع و اعزام زائران به سرزمین وحی به نشست و برخاست پرداختند.

وی در ادامه عنوان کرد: از پروژه‌های اساسی دیگر این فرودگاه احداث ساختمان برج مراقبت و تكنیكال بلاك است که تا هفته دولت سال آینده با تامین اعتبار 57 میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

گفتنی است؛ پروژه ترمینال ورودی پروازهای زیارتی هم در هفته دولت با اعتبار بالغ بر 10 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر فرودگاه همدان تصریح کرد: اعتبار پروژه‌های عمرانی سال جاری فرودگاه همدان بالغ بر 11 میلیارد ریال در نظر گرفته شده كه شامل پروژه‌های در دست اقدام سال جاری است که با كمك و نظر مساعد مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور و اعضای هیأت مدیره، از پیشرفت فیزیكی مناسبی برخوردارند و تا پایان امسال تعدادی از پروژه‌ها همانند ساختمان پلیس فرودگاه، سوله تجهیزات عملیات زمستانی، فاز یك محوطه‌سازی و بهسازی ساختمان ایمنی زمینی و مسجد فرودگاهی به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی گفت: با توجه به اهمیت توسعه همه جانبه‌ی استان و نیاز به وجود یك فرودگاه با استانداردهای بین‌المللی در پذیرش پروازهای بدنه وسیع، اعتباری بالغ بر 25 میلیارد ریال از محل اعتبارات استان در سال جاری برای این منظور اختصاص یافته است، اما نیاز فرودگاه به منابع مالی استانی و ملی زیادتر از مبالغ دیده شده است كه امیدواریم با حمایت استاندار بتوانیم شرایط مناسبی را در حوزه فرودگاه برای مردم منطقه رقم بزنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فامیل بو علی سینا 0 0

    آقای کیخائی به نظرم اگر استان همدان پول دارد بیس شاتل های فضائی را هم در فرودگاه ایجاد کنید بد نیست ها؟ ضمنا قبل از این همه لشگر گشائی و توسعه!!!! چند سوال زیر را برای خودتان و مردم شریف همدان پاسخ دهید؟ ۱ - کدام توجیه اقتصادی پشت اهداف توسعه باند و ترمینال فرودگاه است؟ ۲ - در ۵ سال گذشته لطفا آمار پرواز هفتگی تان را برای مردم اعلام نمائید؟ ۳ - تعداد زائرانتان را در سال سرجمع اعلام و توجیه ترمینال زیارتی را بفرمائید؟ ۴ - چند تا پرسنل دارید؟ ۵ - هزینه های جاری فرودگاه قبل و بعد از توسعه چه بوده و این افزایش را از کجا امین می کنید؟ ۶ - کدام شرکت هندلینگ خدمات هندلینگ به این هواپیماهای فرضی شما که هر روز در همدان پرواز دارند خدمت می دهد؟ ۷ - آیا شرکت سامان حاضر است امکانات هندلینگ را برای این قلیل پرواز ها به آنجا گسیل دارد؟ و هزاران سئوال بی پاسخ هنوز اینها را جواب نداده اید دنبال توسعه هستید خسته شدیم ها وقت تمام شد مسافران محترم پرواز همدان تاجیکستان پرواز کرد سفر خوشی را برای شما آرزو مندیم اگر در وضع هوای کابین مشکلی پیش آمد یک ماسک اکسیژن در اختیار شما ست …