| کد خبر: 27423 |

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه ها در گفتگو با تین نیوز تشریح کرد:

◄ پایان پرونده حج سال ۹۳ / فرودگاه یزد، میزبان آخرین کاروان حاجیان

تین نیوز | آخرین کاروان حجاج، امشب وارد فرودگاه یزد می شوند.

منوچهر سپاسی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، با اشاره به اینکه آخرین کاروان حجاج، ساعت 24 امشب وارد فرودگاه یزد می شوند، گفت: با انجام این پرواز، پرونده اعزام و پذیرش حج تمتع سال جاری بسته می شود.

وی با اشاره به اینکه اولین کاروان حجاج ایرانی 17 مهرماه وارد کشور شدند، تصریح کرد: با 183 پرواز، 63 هزار زائر توسط سه شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، ماهان و عربستان سعودی وارد کشور می شوند.

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه ها، تصریح کرد: فرودگاه امام با حدود 20 هزار، بیشترین و فرودگاه بندرعباس با 406 هزار، کمترین سهم حجاج را به خود اختصاص دادند.

سپاسی، سهم هواپیمایی سعودی در انتقال زائران را 50 درصد عنوان کرد و افزود: سهم هواپیمایی ماهان و جمهوری اسلامی ایران، در انتقال زائران هر کدام 25 درصد بوده است.

وی میزان تاخیرات پروازهای بازگشت حجاج را نسبت به سال گذشته کمتر دانست و گفت: از میان 183 پرواز بازگشت، 4 پرواز حدود 60 تا 70 دقیقه تاخیر داشتند.

سپاسی، با اشاره به اینکه امسال میانگین بار 43 کیلوگرم بود که نسبت به سال گذشته 17 درصد افزایش داشت، گفت: فرودگاه های امام، همدان، و زنجان، برای نخستین بار میزبان پروازهای برگشت حجاج هستند.

اگرچه شرکت فرودگاه ها طرحی ارائه داده بود که توسط آن بار زائران هنگام بازگشت توسط شرکت پست به منزل شان ارسال شود، و هزینه های مربوط به آن را تقبل کرده بود، اما از سوی سازمان حج و زیارت اعلام شد که امسال نیز همانند سال های گذشته بار زائران تحویل خودشان شده و روال سابق طی شود.

پروازهای حج امسال، پس از سال‌ها گمانه‌زنی و پیگیری مقدمات لازم، سرانجام از فرودگاه امام انجام شد و حاجیان شش استان مرکزی کشور از طریق این فرودگاه به سرزمین وحی اعزام شدند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.