| کد خبر: 27098 |

نخستین کارگاه آموزشی Private public partnership

تین نیوز |  نخستین کارگاه آموزشیPPP) Private public partnership)  مشارکت خصوصی– دولتی به همت مجری طرح توسعه فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)  و با حضور نمایندگان شرکتهای ADPI  و Bouygues فرانسه  در تاریخ 30 مهرماه در آمفی تئاتر دانشکده صنعت هوایی فرودگاه مهرآباد از ساعت 8:30 تا 12ظهر برگزار شد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شرکت شهر فروگاهی امام خمینی هدف از برپایی این کارگاه آموزشی تبادل اطلاعات و تجربیات مرتبط بااین مدل قرارداد مرسوم بین­المللی با نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، شرکت فرودگاه های کشور، فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و سرمایه گذاران علاقه مند بود. 

  

در ابتدا آقای امانوئل فوگر مدیر امور اعتبارات بویگس در مورد فعالیت های این شرکت و مدل قرارداد PPP  که مشارکت بخش خصوصی و دولتی و واگذاری ساخت و بهره­برداری از طرح­ها را دربر می گیرد توضیحاتی ارائه کرد و به روند مشارکت PPP  که شامل تأمین مالی و طراحی، ساخت و اجرا، مدیریت پروژه با تقسیم مناسب ریسک میان طرفین و چگونگی انتقال آن به بخش خصوصی اشاره کرد.

وی به شرائط مشارکت از مرحله طراحی تامین مالی و چگونگی پرداخت حق الزحمه امتیاز بخش خصوصی به دولتی که اثر مثبتی بر روی نقدینگی بخش دولتی خواهد داشت نیز اشاره کرد. ایشان در ادامه مباحث خود عنوان کرد که کنترل ریسک توسط طرفی که توانایی بیشتری در مهار نمودن آن دارد انجام می­گیرد و اگر هیچ کدام از طرفین قادر به کنترل مخاطرات نباشد معمولاً مسئولیت میان طرفین تقسیم می­گردد.
 
 سخنران بعدی اریک فلورسن، مدیر امور PPP  شرکت فرانسوی بویگس بود که با توصیف یک مورد اجرایی قرارداد  PPP سخنرانی خود را انجام داد  و آقای پیر بورجین معاون ارشد مدیر عامل  ADPI در توسعه استراتژیک، مدل­های این طرح را به تفصیل تشریح کرد. در پایان این کارگاه آموزشی پس از پرسش و پاسخ با نمایندگان شرکت های خارجی جناب آقای دکترشیرازیان مجری طرح توسعه فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و مومنی رخ عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاههای کشور و اریک فلورسن نماینده بویگس فرانسه به پرسش­های حاضرین پاسخ گفتند.
 

 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سمینار زاده 0 0

    انشا الله خروجی آن مفید فایده برای صنعت باشد نه اینکه سمینهار باشد بالاخره ADPI نقشش چیست و چکاره است چقدر از فرمول و الگوی این شرکت را در فرودگاه امام اجرا کردید واقعا ADPI ترمینال زیارتی شما را در ۱۰ کیلومتری طراحی کرده و یا به این شرکت گفتید از راهروی ترددی را تبدیل به ترمینال زیارتی کرده اید. اگر این مدعوین تائید کردند شما موفق بوده اید

  • پل زاده 0 0

    آقاجان این پل را آقایآن برای ارتباط بین ترمینال و هتل با هزینه ای غیر قابل باور ساخته اند ترمینال زیارتی کجا بود.