| کد خبر: 18485 |

تا ۵ سال دیگر نمی‌توان حرفی از تعطیلی مهرآباد زد

تین نیوز | تعداد بالای مسافران و گستردگی پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، امکان تعطیلی یا جابجایی این فرودگاه در پنج سال آینده را از بین می‌برد.
 
نصرالله منصور شیرازی – مدیر کل سابق فرودگاه بین‌المللی فرودگاه مهرآباد  تصریح کرد: سالانه بیش از 13 میلیون مسافر از طریق مهرآباد جابجا می‌شوند و در روز چند صد پرواز در این فرودگاه انجام می‌شود.
 
وی افزود: فرودگاه مهرآباد از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های کشور است که از نظر مسافری و نظامی به هیچ عنوان نمی‌توان منکر آن شد.
 
شیرازی اظهار کرد: تعطیلی چنین فرودگاهی به راحتی ممکن نیست و تا زمانی فرودگاه جایگزین مشخص نشده و این اطمینان به وجود نیاید که جایگزین مهرآباد می‌تواند با همین توان به کار خود ادامه دهد، نباید ریسک جابجایی را به وجود آورد.
 
شیرازی از فرودگاه امام خمینی(ره) به عنوان جایگزین مدنظر برای فرودگاه مهرآباد یاد کرد و اضافه کرد: در طول سال‌های گذشته فاز نخست این فرودگاه افتتاح شد و این مساله با انتقال پروازهای خارجی، بخشی از بار را از دوش مهرآباد برداشت اما هنوز فاز دوم و توسعه بخش این فرودگاه باقی‌مانده و این یعنی در شرایط فعلی نمی‌توان پروازهای داخلی را به این سو برد.
 
وی ادامه داد: جایگزین هواپیماها و آشیانه‌ها، افزایش باند‌های پروازی و راه‌اندازی خطوط جدید پرواز نیازمند زمانی چند ساله است و تا آن زمان نمی‌توان پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل کرد.
 
مدیر کل سابق فرودگاه بین‌المللی مهرآباد راه‌حل کاهش خطرات مناطق مسکونی اطراف فرودگاه مهرآباد را در افزایش ایمنی پروازها دانست و گفت: با طرح نوسازی ناوگان و به روز‌ رسانی آنها و البته ممنوع کردن پرواز هواپیماهایی که از استاندارد‌ها به دور هستند می‌توان احتمال سانحه را به حداقل رساند؛ هرچند با این وجود احتمال خطر وجود دارد و وقتی در اطراف فرودگاه ساختمان‌سازی آغاز شد باید فکری به حال این خطرات می‌شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.