| کد خبر: 170226 |

اعزام ۳۰۱۲ زائر حج از فرودگاه کرمان

فرودگاه کرمان مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان از اعزام ۳۰۱۲ زائر از فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرمان به مدینه منوره خبر داد.

تین نیوز

فرودگاه کرمان مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان از اعزام ۳۰۱۲ زائر از فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرمان به مدینه منوره خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی قاسم‌زاده در ارتباط با پروازهای حج این استان گفت: انشاالله ۳۰۱۲ زائر و عوامل کاروان با ۹ پرواز از روز ۴ مرداد تا ۹ مرداد سال جاری از فرودگاه بین المللی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرمان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه کلیه پروازهای استان کرمان مدینه اول هستند، افزود: این پروازها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» انجام خواهند شد.

وی ادامه داد: تا کنون بیش از ۷ جلسه هماهنگی با مسئولین ادارات و سازمان‌های ذی‌مدخل در انجام امورات پروازهای حج برقرار شده، و نیازها و مقدمات کار آماده شده است.

به گفته قاسم‌زاده، چک و بازررسی اولین محموله از بار غیر همراه زائران و کاروان‌ها از امشب در فرودگاه آغاز خواهد شد تا این بار برای اعزام آماده باشد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به تسهیلات پیش‌بینی شده برای اعزام زائران گفت: کلیه دستگاه‌های کمک ناوبری و ارتباطی، خودروهای ایمنی زمینی، دستگاه‌های کمک بازرسی، سیستم‌های روشنایی، سیستم‌های سرمایش ترمینال، تسمه نقاله‌ها، کانترها و ترازوها و سایر تجهیزات فرودگاهی مورد بازررسی مجدد قرار گرفته‌اند تا از صحت عملکرد آن‌ها اطمینان حاصل شود.

قاسم‌زاده با اشاره به آمادگی تمامی نیروهای سازمان‌های مختلف مرتبط با عملیات حج در فرودگاه کرمان افزود: تعدادی از همکاران به صورت فوق‌العاده آماده شده‌اند تا زائران را در همه مراحل، از تحویل وسایل گرفته تا بازررسی گذرنامه و سوار شدن به هواپیما همراهی و راهنمایی کنند.

وی ادامه داد: همچنین با هماهنگی سازمان حج و زیارت استان، قرار بر آن شده تا تعدادی از همکاران این سازمان برای کمک به مدیران کاروان‌ها در فرودگاه مستقر باشند.

این مقام مسئول با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده برای همراهان زائران گفت: برای پروازهای رفت، زائران به صورت کاروانی و با اتوبوس به فرودگاه مراجعه خواهند کرد، بنابراین تعداد مشایعت کنندگان در فرودگاه زیاد نخواهد بود.

وی ادامه داد: برای حضور مستقبلین در زمان پروازهای برگشت، تمهیدات لازم اندیشیده شده و امکاناتی همچون سایه‌بان و پارکینگ مخصوص مستقبلین آماده شده است.

قاسم‌زاده افزود: هنوز برنامه پروازهای برگشت، از سوی عربستان به سازمان حج و زیارت اعلام نشده، بنابراین تاریخ دقیق پروازهای برگشت مشخص نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.