| کد خبر: 170089 |

◄ می‌توانیم در صنعت هوایی در حداقل‌ها به خودکفایی برسیم

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است تحریم‌ها صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور را نابود نخواهد کرد و ما می‌توانیم در برخی از حداقل‌ها به خودکفایی برسیم.

تین نیوز

یک عضو کمیسیون عمران مجلس معتقد است تحریم‌ها صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور را نابود نخواهد کرد و ما می‌توانیم در برخی از حداقل‌ها به خودکفایی برسیم.

سید ابوالفضل موسوی بیوکی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در خصوص سرنوشت صنعت هوایی پس از تحریم‌های مجدد، عنوان کرد: شرکت‌های خارجی به‌مانند بوئینگ و ایرباس تابع دولت‌ها نیستند و از بازار اقتصاد جهانی تبعیت می‌کنند.

وی  افزود: شرکت‌های خارجی زمانی که بدانند آمریکا قرار است کشور را تحریم کند از همکاری و انجام معاملات با شرکت‌های آن کشور خودداری می‌کنند و ریسک تحریم را نمی‌پذیرند تا مورد خود تحریمی قرار نگیرند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ایرباس و بوئینگ بازار 400 میلیونی آمریکا را رها نخواهد کرد، بیان کرد: بازار ایران برای این شرکت‌ها در این مقطع زمانی توجیه نخواهد بود.

موسوی بیوکی در پاسخ به این سؤال که تحریم‌های مجدد صنعت هوایی به چه میزان به حوزه آسیب وارد خواهد کرد، توضیح داد: این موضوع دوسویه است. اینکه صنعت حمل‌ونقل هوایی با تکنولوژی‌ها و دستگاه‌ها به‌روز دنیا فاصله دارد شکی نیست اما ما می‌توانیم در حداقل‌ها خودکفا شویم و از «تحریم» به‌عنوان «فرصت» استفاده کنیم.

او تأکید کرد: درست است که بعد از خارج شدن آمریکا از برجام فرصت نوسازی و توسعه ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور را از دست دادیم ولی این صنعت با تحریم‌ها نابود نخواهد شد.

موسوی با اشاره به اینکه اگر به دید مثبت به تحریم‌ها نگاه کنیم می‌توانیم در حداقل‌هایی به خودکفایی برسیم، گفت: برای مثال ما در حال حاضر در تأمین برخی از قطعات مشکل‌داریم اما در تعمیرات هواپیما به خودکفایی رسیده‌ایم و اکنون مهندسان تعمیرات ما هواپیماهای ای تی آر برجامی را در داخل کشور تعمیر می‌کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.