| کد خبر: 169966 |

◄ تهاتر نفت با سوخو

معاون اسبق سازمان هواپیمایی یکی از راه‌های فروش سوخو را تهاتر با نفت ایران برشمرد.

تین نیوز

معاون اسبق سازمان هواپیمایی یکی از راه‌های فروش سوخو را تهاتر با نفت ایران برشمرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، علیرضا منظری درباره احتمال تهاتر نفت ایران با سوخوی روسی اظهار داشت: سوخو می‌تواند یکی از کالاهایی باشد که در لیست تهاتر با نفت ایران قرار دارد. در سال‌های گذشته هم تهاتر نفت با سوخو مطرح بود و پیشنهاد جدیدی نیست.

او ادامه داد: اواخر سال گذشته یک فروند سوخو-100 برای نمایش توانمندی‌ها وارد ایران شد و برخی از مسئولان شرکت‌های هواپیمایی بازدیدهایی از این هواپیما داشتند.

معاون اسبق سازمان هواپیمایی به مشخص نبودن قیمت قطعی این هواپیما اشاره کرد و گفت: یکی از عواملی تاثیر گذار در تعیین قیمت هواپیمای سوخو، نوع موتور آن است که مجهز به موتور روسی یا غربی باشد و به‌طورکلی قیمت آن  به نوع قرارداد و میزان امکانات و آپشن‌های آن بستگی دارد.

منظری در ادامه اذعان داشت: هواپیمای سوخو هر چند دارای موتور غربی است اما برای اینکه روسیه اجازه فروش به ایران را داشته باشد باید از موتور روسی برای این هواپیما استفاده شود.

او گفت: در جریان تهاتر نفت با کالا واردکنندگان اقلام مورد نیاز شرکت‌های بخش خصوصی خواهند بود که این موضوع شامل حال واردات سوخو هم می‌شود بنابراین این یک همکاری سه‌جانبه بین دولت ایران،‌ بخش خصوصی ایرانی و روسیه است.

نماینده اسبق ایران در ایکائو افزود: روش خرید سوخو بین شرکت‌های ایرانی و دولت ایران باید مشخص شود که  البته شرکت هواپیمایی دولتی ایران ایر مستثنی از این جریان خواهد بود.   

منظری گفت: اقدام گرجستان و صربستان را بابت الزام بلیت برگشت قانونی برشمرد و گفت: این کشورها برای جلوگیری از ورود مهاجران و کنترل ورود و خروج مسافران دست به این اقدام زده است و یک رفتار معمولی در دنیاست.

او به لغو روادید ایران و کشورهای مذکور اشاره کرد و گفت: اقدام گرجستان و صربستان غیرقانونی نیست و این اقدام یک راهکار در برابر جلوگیری از ورود مهاجران از کشورهایی است که با آن لغو روادید هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • x733 1 0

    تهاتر کنید تا داستان پراید و به آسمان منتقل کنید آفرین و احسنت