| کد خبر: 169803 |

◄ اعزام ۴۹۳ زائر گیلانی به حج تمتع

مدیرکل فرودگاه گیلان، با اشاره به برگزاری جلسه کمیته تسهیلات حج از اعزام 493 زائر خانه خدا از طریق فرودگاه سردار جنگل خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه گیلان، با اشاره به برگزاری جلسه کمیته تسهیلات حج از اعزام 493 زائر خانه خدا از طریق فرودگاه سردار جنگل خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، با حضور همه ذی‌نفعان عملیات حج شامل نیروی انتظامی، اداره‌کل امنیت انتظامی استان، سپاه فرودگاه، پلیس فرودگاه، اداره‌گذرنامه نهاد ریاست جمهوری، اداره‌گذرنامه اتباع خارجی، گمرک، مرکز بهداشت، امور شعب بانک ملی، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، واحد سوخت‌گیری هواپیمایی و اداره هواشناسی کمیته تسهیلات حج در فرودگاه سردار جنگل رشت برگزار شد.

غلامرضا کریم‌آقایی مدیرکل فرودگاه گیلان، با اشاره به برگزاری این جلسه گفت: پروازهای رفت حجاج در فرودگاه رشت در تاریخ‌های ۳۰ و ۳۱ تیرماه سال جاری توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و ۴۹۳ نفر با این پروازها به حج مشرف خواهند شد.

به گفته وی پرواز برگشت حج در فرودگاه سردار جنگل رشت نیز در تاریخ ششم شهریور سال جاری انجام خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه گیلان همچنین با اشاره به برقراری ۴۳۸ سورتی پرواز در خردادماه امسال در فرودگاه سردارجنگل رشت گفت: ۳۸ هزار و ۳۵۷ نفر مسافر و نزدیک به ۳۱۳ تن بار با استفاده از این پروازها جابه‌جا شدند.

وی ادامه داد: آمار پرواز و حمل‌ونقل مسافر فرودگاه رشت در خردادماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰‌درصد افزایش‌یافته است.

کریم‌آقایی با اشاره به کاهش پروازها در ایام ماه مبارک رمضان گفت: درعین‌حال در سه‌ماهه نخست سال جاری ۱۲۷۵ سورتی پرواز در فرودگاه رشت انجام‌شده و ۱۱۵ هزار و ۷۵ مسافر با این پروازها جابه‌جاشده‌اند.

وی افزود: اکنون ۱۰۶ پرواز هفتگی در فرودگاه رشت انجام می‌شود، اما به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده‌ایم که فرودگاه ظرفیت پذیرش دو برابر این تعداد پرواز را دارا است.

به گفته کریم‌آقایی در سه‌ماهه نخست سال جاری ۲۵ پرواز به مقصد عتبات عالیات انجام و 4799 مسافر و ۳۲ تن بار توسط این پروازها جابه‌جاشده است.

اکنون در فرودگاه سردار جنگل رشت به مقاصد تهران، شیراز، عسلویه، مشهد، کیش، بندرعباس، اصفهان، اهواز و تبریز پرواز انجام می‌شود. همچنین شرکت‌های هواپیمایی ایران‌ایر، آسمان، قشم‌ایر، کیش‌ایر، زاگرس، ایرتور و کارون در این فرودگاه پرواز دارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.