| کد خبر: 169697 |

◄ موافقت بانک مرکزی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در احداث پایانه «ایران‌شهر»

معاون سرمایه‌گذاری و اقتصادی شرکت شهر فرودگاهی امام‌ از موافقت اولیه بانک مرکزی برای جذب سرمایه خارجی به‌منظور تامین مالی طرح‌های زیرساختی شهر فرودگاهی خبر داد.

تین نیوز

معاون سرمایه‌گذاری و اقتصادی شرکت شهر فرودگاهی امام‌ از موافقت اولیه بانک مرکزی برای جذب سرمایه خارجی به‌منظور تامین مالی طرح‌های زیرساختی شهر فرودگاهی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ حسین تاجیک درباره تامین مالی طرح‌های شهر فرودگاهی گفت: برای توسعه مرحله ۲ فرودگاه و احداث ترمینال ایران تحولات خارجی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

او به حمایت دولت، وزیر و سازمان حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی در وزارت اقتصاد، تایید اولیه برای صدور ضمانت بانک مرکزی برای پروژه ایران‌شهر اشاره کرد و گفت: بر پایه تایید اولیه فراخوان احداث ایران‌شهر به‌صورت EPCF و با تامین مالی به‌صورت فاینانس صادر شده است.

تاجیک ریسک سرمایه‌گذاری خارجی را در این حالت کم عنوان کرد و گفت: برای اجرایی شدن این ضمانت‌نامه باید از شورای عالی اقتصاد مصوبه اخذ شود که کلید کار احداث پایانه هوایی ایران‌شهر است.

معاون سرمایه‌گذاری و اقتصادی شرکت شهر فرودگاهی امام‌ درباره تامین مالی داخلی در طرح‌های شهر فرودگاهی گفت: ایجاد اطمینان در حوزه سرمایه‌گذاری در داخل کشور بین فعالان بازار مشکل ما را حل خواهد کرد.

تاجیک با اشاره به تمرکز کنونی نقدینگی در کشور که باعث راکد ماندن سرمایه‌ها می‌شود، افزود: ساماندهی بازارهای غیر سودآور ملی مثل بازارهای ارز و سکه یا خودرو و ملک از طریق مبارزه با قاچاق و اعمال سیاست‌های مالیاتی صحیح باعث خواهد شد فضا برای جذب سرمایه در بازارهای مولد باز شود.

او شهر فرودگاهی و منطقه آزاد را بازاری پیشرو برای جذب سرمایه عنوان کرد و گفت: ساماندهی حجم نقدینگی بالایی در کشور در بهبود تعاملات بین‌المللی نیز در شهر فرودگاهی به‌خصوص در بحث حمل بار هوایی که به حلقه‌های تولید و ارزش‌افزوده متصل می‌شود، جایگاه ویژه‌ای دارد.

مدیر منطقه آزادشهر فرودگاهی امام خمینی درباره رویکرد این مجموعه برای جذب سرمایه‌های خرد گفت: اگر کسب‌وکاری از طرح‌های متعلق به سرمایه‌گذار، صاحب ایده، صاحب صنعت و صاحب کسب‌وکار امتیاز کسب کند، در منطقه آزاد پهنه در اختیارش قرار داده خواهد شد.

وی افزود: بحث ایجاد فضا برای تنفس استارتاپ‌ها و کمک به رشد آن‌ها نیز در برنامه قرار دارد که فضاسازی برای جذب سرمایه‌های خرد محسوب می‌شود.

او تاکید کرد:فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد بازارها در محدوده پیشران منطقه آزاد صادر شده و فراخوان حضور سرمایه‌گذار در پهنه فناوری‌های برتر نیز به‌زودی صادر خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.