| کد خبر: 168853 |

◄ آمریکا قراردادهای ایرلاین‌های ایرانی را لغو کرد

مجوزهای آمریکا برای فروش هواپیمای مسافربری برای ایرلاین‌های ایرانی لغو شد.

تین نیوز

مجوزهای آمریکا برای فروش هواپیمای مسافربری برای ایرلاین‌های ایرانی لغو شد.

به گزارش تین‌نیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا چند روز گذشته مجوزهای شرکت‌هایی که مالکیت آمریکایی دارند و قرار فروش هواپیما به ایران را داشته‌ و یا برای ساخت هواپیما از قطعات ساخت آمریکا استفاده می‌کنند، باطل اعلام کرد.

با این تصمیم آمریکا، پرونده شرکت‌های هواپیمایی ایرانی که قراردادی که شرکت‌های ایرانی برای خرید هواپیما از بوئینگ و ایرباس به امضا رسانده بودند، بسته خواهد شد.

هواپیمایی آسمان یکی از ایرلاین‌های ایرانی بود که در فروردین‌ماه سال گذشته قراردادی به ارزش سه‌میلیارد دلار برای خرید 60 فروند هواپیمای مسافربری از بوئینگ به امضا رساند.

یکی دیگر از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی که قرارداد خرید هواپیمای نو از بوئینگ را در سال گذشته به امضا رساند، هواپیمایی قشم بود که قرارداد خرید 10 فروند هواپیمای بوئینگ از سری ۷۳۷ MAX را به امضا رساند.

در این میان اواسط سال گذشته شرکت هواپیمایی ایران ایرتور قرارداد خرید 45 فروند و زاگرس قرارداد خرید 25 فروند هواپیمای ایرباس را در حاشیه نمایشگاه هوایی پاریس به امضا رساندند.

بر این اساس؛ در صورت ادامه قراردادهای شرکت‌های هواپیمایی با ایرباس و بوئینگ در طول 10 سال آینده بالای 150 فروند هواپیمای نو وارد چرخه صنعت حمل‌و‌نقل هوایی کشور می‌شد اما در راستای تصمیم جدید آمریکا امیدها برای ورود هواپیمای نو از بین رفته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.