| کد خبر: 168733 |

◄ شرکت ATR: ریسک تحریم‌ها را نمی‌پذیریم

پس از بوئینگ و ایرباس، شرکت ATR هم اعلام کرده است دو فروند هواپیمای ایران‌ایر آماده است اما نمی‌تواند ریسک تحریم‌ها را بپذیرد و به ایران هواپیمایی تحویل بدهد.

تین نیوز

پس از بوئینگ و ایرباس، شرکت ATR هم اعلام کرده است دو فروند هواپیمای ایران‌ایر آماده است اما نمی‌تواند ریسک تحریم‌ها را بپذیرد و به ایران هواپیمایی تحویل بدهد.

به گزارش تین‌نیوز، مدیرعامل هواپیماسازی آی‌تی‌آر می‌گوید این شرکت به خاطر تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند سفارش‌های ایران را تحویل دهد.

کریستین شرر، مدیرعامل شرکت ای‌تی‌آر، در مصاحبه‌ای که با یک نشریه فرانسوی «لاتریبیون» داشته به تاثیر منفی تحریم‌های آمریکا علیه ایران به روی این شرکت اشاره کرده است و گفته؛ از ۸۰ فروند هواپیمایی که برای تحویل در سال ۲۰۱۸ سفارش شده، ۱۲ فروند متعلق به ایران است.

این مقام مسئول در ATR با تاکید بر این مسئله که ای‌تی‌آر نمی‌تواند در مقابل تحریم‌های آمریکا ریسک کند، اعلام کرده است:  ای‌تی‌آر باید دوباره برای تحویل هواپیماهای سفارشی ایران از آمریکا مجوز اخذ کند تا دو هواپیمای‌ آماده شده و بقیه هواپیماهای در حال ساخت را تحویل تهران بدهد.

در حالی شرکت ای‌تی‌آر به صراحت اعلام کرده است که با وجود داشتن هواپیما نمی‌تواند ریسک فروش هواپیما به ایران را بپذیرد که چندی پیش فرزانه شرفبافی مدیرعامل ایران‌ایر عنوان کرده بود انتظار داریم تا پایان سال 2018  حدود 11 فروند هواپیما که 8 فروند آن هواپیمای ATR خواهد بود، تحویل بگیریم.

یکی از مدیران ایرباس هم در گفت‌وگو با یک روزنامه آلمانی اعلام کرده بود با توجه به تحریم‌های جدید آمریکا بعید است که بتوانیم هواپیمایی به ایران تحریل بدهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.