| کد خبر: 168586 |

اپلیکیشن ردیابی پرواز هواپیما هک شد

اطلاعات ۲۳۰ هزار نفر از کاربران اپلیکیشن ردیابی هواپیماهای در حال پرواز در جهان تحت عنوان «فلایت رادار ۲۴» به سرقت رفت.

تین نیوز

اطلاعات ۲۳۰ هزار نفر از کاربران اپلیکیشن ردیابی هواپیماهای در حال پرواز در جهان تحت عنوان «فلایت رادار ۲۴» به سرقت رفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت هکرنیوز، یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین اپلیکیشن‌های ردیابی هواپیماهای در حال پرواز در جهان که «فلایت رادار ۲۴» یا Flightradar۲۴ نام دارد، گرفتار یک رسوایی امنیتی شده و اطلاعات شخصی حدود ۲۳۰ هزار نفر از کاربرانش را در معرض خطر و دسترسی مجرمان سایبری قرار داده است.

این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد که بر اساس شماره پرواز و نام ایرلاین، هواپیماهای درحال پرواز موردنظر خود را برروی نقشه جهان ردیابی کنند و از وضعیت و زمان تقریبی رسیدن عزیزان و اعضای خانواده خود به مقصد مدنظر آگاهی یابند.

حالا مجرمان سایبری و هکرها با استفاده از این اپلیکیشن توانسته‌اند به حساب‌های کاربری ای‌میل، گذرواژه و حساب‌های بانکی کاربران برنامه مذکور دسترسی پیدا کنند و وارد حریم شخصی آن‌ها شوند.

طبق گزارش‌های منتشره، آمار تقریبی تعداد کاربرانی که گرفتار این هک و حمله سایبری شده‌اند، ۲۳۰ هزار نفر است که می‌تواند مشکلات و چالش‌های فراوان و متعددی را برای آن‌ها بوجود بیاورد.

با اینکه مدیران و مسئولان این اپلیکیشن به صورت رسمی این حمله سایبری را تائید نکرده‌اند، اما فلایت رادار۲۴ به ارسال یک ای‌میل مبنی بر لینک احیای گذرواژه به کاربرانش اقدام کرده و از آن‌ها درخواست کرده است گذرواژه و رمز عبور خود را تغییر دهند.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.