| کد خبر: 168297 |

◄ تعدادی از پروازهای داخلی به فرودگاه امام منتقل می‌شوند

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) وضعیت ترمینال‌های فرودگاه امام را تشریح کرد و از انتقال بخشی از پروازهای داخلی به این فرودگاه خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) وضعیت ترمینال‌های فرودگاه امام را تشریح کرد و از انتقال بخشی از پروازهای داخلی به این فرودگاه خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم‌نژاد گفت: امسال بعد از افتتاح ترمینال سلام، بخشی از ظرفیت ترمینال موجود به پروازهای داخلی اختصاص داده خواهد شد.

او گفت: درصورتی‌که ایرلاین‌ها از این طرح استقبال کنند، طرح توسعه دیگری را با مشورت مشاور در دست تهیه داریم که در صورت لزوم او گفت: یک کریدور کاملاً مجزا برای پروازهای داخلی احداث شود.

آدم‌نژاد انجام پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره) را ضروری دانست و گفت: یکی از دلایلی که پرواز مستقیم ایرلاین‌های خارجی از سایر شهرها با استقبال بیشتری نسبت به پروازهای ایرانی مواجه می‌شوند، فاصله بین فرودگاه مهرآباد و امام خمینی (ره) است.

پایانه‌های شهر فرودگاهی

او گفت: ۴ هزار هکتار از ۱۴ هزار هکتار زمین شهر فرودگاهی مرتبط با پهنه فرودگاهی است که در این پهنه ۳ زوج باند احداث خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)گفت: بر اساس طرح جامع شهر فرودگاهی پهنه فرودگاهی به سه قسمت تقسیم می‌شود. بخش اول ترمینال موجود است که اکنون با بیش از ظرفیت خودش فعال است و خدمات را به ذی‌نفعان ارائه می‌کند.

آدم‌نژاد به ظرفیت ۶ میلیون نفری ترمینال یک اشاره کرد و گفت: در سال نزدیک به ۹میلیون مسافر از این ترمینال استفاده می‌کنند و در حال حاضر اصلاحات این ترمینال آغاز شده است.

او گفت: بخش دوم از طرح جامع فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی بهره‌برداری از ترمینال سلام با ظرفیت سالانه جابه‌جایی پنج‌میلیون مسافر است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در تشریح ویژگی‌های ترمینال سلام گفت: با اندیشه آخوندی این ترمینال به ترمینال-گالری تبدیل شده تا بتوان هویت ایرانی و اسلامی را در این پایانه به نمایش گذاشت و در مسافر حس ورود به کشوری کهن را القا کند.

آدم‌نژاد گفت: احداث ترمینال ایران‌شهر بخش سوم از طرح توسعه فرودگاهی است که در اسفندماه فراخوان EPCF ترمینال ایرانشهر منتشر شد. بعدازاین فراخوان تاکنون ۱۲ شرکت داخلی و خارجی برای احداث این ترمینال اعلام آمادگی کردند که مشغول ارزیابی پیشنهادات آن‌ها هستیم.

او به سرمایه‌گذاری دومیلیارد یورویی برای احداث فاز اول ایران‌شهر اشاره کرد و گفت: ظرفیت فاز اول ۲۵ میلیون مسافر در سال است و در فاز نهایی ظرفیت سالانه این پایانه به صد میلیون مسافر در سال خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی  گفت: توسعه فرودگاه برای رقابت با فرودگاه‌های منطقه باید دست‌کم ۱۰ سال پیش آغاز می‌شد، اما متأسفانه در طول این سال‌ها تنها به ساخت یک ترمینال بسنده شد.

حمل بار

آدم‌نژادگفت: طبق اسناد بالادستی ایران باید در سال ۱۴.۴ از منظر حمل بار هوایی رتبه اول و از منظر حمل مسافر رتبه دوم منطقه باشیم.

او گفت: آدم‌نژاد توسعه نقل‌وانتقال بار هوایی را مستلزم انجام برنامه‌ریزی دقیق دانست و افزود: در این زمینه ساختار مدیریت و بازاریابی نداریم.

آدم‌نژاد در مورد بدهی ایرلاین ها به شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نیز گفت: برای وصول بدهی ایرلاین ها از محل عوارضی که از مسافر اخذ می‌شود و از طریق راهکاری شرکت فرودگاه‌ها  اقدام خواهد شد.

پروازهای حج

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی به برگزاری پروازهای حج در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم که پیش از انجام پروازهای حج عملیات اجرایی ترمینال سلام را تمام کرده و پروازها را از این ترمینال انجام دهیم.

آدم‌نژاد به برنامه‌ریزی‌هایی لازم در صورت آماده نشدن این ترمینال اشاره کرد و گفت: برای این پروازها ۸ پرواز در روز به پروازهای فرودگاه اضافه می‌شود که رقم زیادی نیست و مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

او  در مورد تعداد بالای همراهان مسافرها نیز گفت: نمی‌شود نیازهای مردم را چه در استقبال و چه در مشایعت نادیده گرفت.

جابجایی هواپیماهای زمین‌گیر در تابستان

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی از امکان قرارگیری هواپیماهای زمین‌گیر در ورودی شهر فرودگاهی خبر داد و گفت: دو مکان برای جابه‌جایی این هواپیماها در نزدیکی ترمینال سلام پیش‌بینی‌شده، اما به خاطر کارهای عمرانی در اطراف ترمینال سلام، راه دسترسی بسته‌شده و فعلاً امکان جابه‌جایی ندارد. بعد از اتمام محوطه‌سازی، هواپیماهای زمین‌گیر به یکی از این دو محل منقل خواهند شد.

آدم‌نژاد نحوه توزیع پروازها در فرودگاه را نیز مهم توصیف کرد و افزود: مردم سال‌ها از توزیع نامناسب پروازها در ساعات شبانه‌روز رنج می‌بردند. پیش‌ازاین فرودگاه در ساعاتی از شبانه‌روز بسیار پرترافیک و در باقی ساعات کم ترافیک بود. اما نوروز امسال این توزیع به شکل منطقی انجام شد و اکنون نیز این روند ادامه دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 1

    اگر پروازها داخلی به فرودگاه امام منتقل شود شاید نیمی از پروازها مانند گلستان- مازندران- گیلان- اصفهان- همدان و پروازهای نزدیک تهران کلا بدون مسافر خواهد بود چون حداقل 2 ساعت تا فرودگاه امام، یک ساعت و نیم حضور قبل از پرواز و حداقل یک ساعت پرواز چیزی معادل مسافرت با خودرو خواهد بود

  • پرواز 0 1

    هنوز مشکلات حمل و نقل بین فرودگاه امام و شهر تهران حل نشده. ضمنا شهرهای بزرگ دنیا مانند لندن و پاریس چندین فرودگاه فعال بصورت همزمان دارند. میتوان با حفظ پروازهای مهراباد و ایجاد خطوط داخلی جدید به فرودگاه امام این امر را میسر کرد که با توجه به توان ناوگان فعلی کشور این امر امکانپذیر نیست.