| کد خبر: 168132 |

◄ لغو قرارداد ایرباس قطعی نیست

اخبار ضد و نقیض در مورد قرارداد ایرباس در حالی منتشر شد، که یک مقام مسئول ایرباس اعلام کرده که بعید می‌داند ایرباس بتواند 97 هواپیمایی باقیماند را تحویل دهد.

تین نیوز

مدیر بخش هواپیماهای غیرنظامی ایرباس در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفته‌است: هرچند هنوز منتظر جزئیات تحریم‌های جدید آمریکا هستیم، اما بعید است بتوانیم 97 هواپیمای باقیمانده از سفارش (ایران) را تحویل بدهیم. این در حالی است که برخی رسانه‌های داخلی با استناد به این گفت و گو از قطعیت لغو قرارداد ایرباس با ایران خبر داده‌اند. 

به گزارش تین‌نیوز، اصغر فخریه‌کاشان چندی پیش در گفت‌و‌گویی که با تین‌نیوز در خصوص آخرین وضعیت تحویل هواپیماهای ایرباس داشت، از درخواست این شرکت هواپیماسازی برای مذاکره با هما خبر داد.

او در این مصاحبه اعلام کرد که ایرباس تاکنون موضعی را اعلام نکرده اما درخواست مذاکره با ایران‌ایر را داشته است.

در حالی قرار بود که مدیرعامل ایران‌ایر با ایرباس برای تعیین و تکلیف قرارداد و ورود تعدادی هواپیما از این کمپانی مذاکره کند که دو هفته گذشته فرزانه شرفبافی در مصاحبه‌ای که ATW داشته از ورود 11 فروند هواپیمای جدید به ایران‌ایر خبر داده بود. او در این مصاحبه اعلام کرد که هشت فروند ای‌تی‌آر و سه فروند  ایرباس تحویل خواهندشد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی نیز در مصاحبه با تین‌نیوز به این مطلب نیز اشاره داشت که ایرباس برای تحویل هواپیما در این مدت‌زمان کوتاه نیازمند شرایطی است که یکی از آن شرایط موجود بودن هواپیما است. او گفته بود که ایرباس اگر بخواهد هواپیمایی به ایران تحویل بدهد تنها در همین مدت دو-سه ماهه خواهد توانست چرا که موتور این هواپیما از آمریکا ارسال می‌شود و در این رابطه محدودیت آمریکا وجود دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.