| کد خبر: 168128 |

◄ عدم تعادل عرضه و تقاضا در سفرهای هوایی

نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس دلیل اصلی مشکلات در نرخ پروازها را کمبود هواپیما اعلام کرد و انتقال مسافران هوایی به ریل و جاده را راهکاری مناسبی دانست.

تین نیوز

نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس دلیل اصلی مشکلات در نرخ پروازها را کمبود هواپیما اعلام کرد و انتقال مسافران هوایی به ریل و جاده را راهکار مناسبی دانست.

به گزارش تین‌نیوز، سیدابوالفضل موسوی بیوکی به عدم تعادل عرضه و تقاضا در سفرهای هوایی اشاره کرد و گفت: کمبود بلیت هواپیما به‌دلیل فقدان هواپیما است و تا زمانی که این محدودیت جبران نشود بهبودی در شرایط حاصل نخواهد شد.

او درباره راهکاری عملی برای وضعیت صنعت هوایی کشور گفت: مقابله با نرخ‌های غیرمنطقی و همچنین هدایت بار و مسافر از خطوط هوایی به ریلی و جاده‌ای از راهکارها است.

نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: با تغییر نوع سفر و وسیله حمل‌ونقل می‌توان تا حدودی از اعمال سلیقه ایرلاین‌ها در نرخ‌گذاری‌های کاذب جلوگیری کرد.

موسوی بیوکی بابیان اینکه ناوگان ریلی کشور نیز نیازمند نوسازی است، گفت: ناوگان ریلی بهترین نوع حمل‌ونقل حتی در سفر طولانی است که می‌تواند به تعدیل نرخ‌ها در سایر شقوق کمک کند.

او درباره نرخ بلیت هواپیما گفت: شناور شدن بلیت هواپیما و خصوصی بودن بسیاری از ایرلاین‌ها دست دولت برای برخورد با نرخ‌های نجومی بلیت هواپیما بسته است.

نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس به لزوم اعمال نظارت دولت اشاره کرد و گفت: نظارت کلی در اداره ایرلاین‌ها و همچنین حد و حدود قیمتی بلیت‌ها لازم است تا فشار مضاعفی بر مردم تحمیل نشود.

به گزارش خانه‌ملت، موسوی بیوکی گفت: اعمال کنترل زیاد برعملکرد خطوط هوایی بخش خصوصی به صلاح نیست.

او در ادامه گفت: محدودیت‌های پیش روی صنعت هوایی کشور اجازه نمی‌دهد که فراوانی و عرضه را به‌قدری بالا ببریم که قیمت کاهش یابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.