| کد خبر: 167383 |

◄ تا پایان سال سه فروند ایرباس به ایران‌ایر تحویل می‌شوند

احتمال دارد سه فروند هواپیما ایرباس تا پایان سال جاری تحویل شرکت ایران‌ایر شود. صدیف بدری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اعلام این خبر گفت: شرکت هواپیمایی بوئینگ پس از خروج آمریکا از برجام زیر بار نرفته و به قرارداد خود پایبند نبوده و قرار نیست هواپیمایی به ایران تحویل دهد.

تین نیوز

احتمال دارد سه فروند هواپیما ایرباس تا پایان سال جاری تحویل شرکت ایران‌ایر شود.

صدیف بدری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اعلام این خبر گفت: شرکت هواپیمایی بوئینگ پس از خروج آمریکا از برجام زیر بار نرفته و به قرارداد خود پایبند نبوده و قرار نیست هواپیمایی به ایران تحویل دهد.

بدری با اشاره به قرارداد شرکت هواپیمایی ایرباس با شرکت‌های ایرانی افزود: شرکت‌های هواپیمایی داخلی با ایرباس برای خرید ۱۰۰ هواپیما قرارداد بسته‌اند که ایرباس تاکنون ۳ فروند از این هواپیما‌ها را تحویل داده و احتمالاً تا پایان سال ۳ فروند دیگر نیز به شرکت‌های هواپیمایی تحویل دهد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، بابیان اینکه مذاکرات تیم دیپلماسی با کشور‌های اروپایی قطعاً بر قرارداد این شرکت‌ها مؤثر است و درصورت توافق ایران با کشور‌های اروپایی و پایبندی آنها به برجام شرکت‌های ایرباس و ای‌تی‌آر نیز به توافقات خود پایبند می‌مانند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از تسنیم، بدری تصریح کرد: قرار است پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه با حضور وزیر راه و مسئولان سازمان هواپیمایی آخرین وضعیت قرارداد با این شرکت‌های هواپیمایی بررسی شود.

به‌نظر می‌رسد تصمیمات متقابل اتحادیه اروپا در برابر خروج آمریکا از برجام، قادر خواهد بود قراردادهای شرکت‌های اروپایی با ایران را حفظ کند.

درصورت لغو قرارداد خرید هواپیما از ایرباس ایران هیچ‌گونه ضرر مالی نخواهد کرد؛ اما با توجه به فرسوده بودن بخش بزرگی از ناوگان هوایی، ایران به‌شدت به نوسازی ناوگان هوایی نیاز دارد و این نیاز در اولین قراردادهای پسابرجام موردتوجه قرارگرفته بود.

با توجه به نیاز ایرباس به مجوز اوفک برای فروش هواپیما به ایران هنوز اطمینان کامل از روند اجرای قرارداد ایرباس وجود ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.