| کد خبر: 167346 |

◄ پروازهای چارتری به‌شدت قیمت‌ها را تغییر داده است

سیدهادی بهادری، عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر محدودسازی پروازهای چارتری به مسیرهای پرتردد گفت: پروازهای چارتری به‌شدت قیمت‌ها را دستخوش تغییر کرده است و مقابله با نرخ‌های نجومی بلیت هواپیما نیازمند تشدید نظارت‌ها است.

تین نیوز

سیدهادی بهادری، عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر محدودسازی پروازهای چارتری به مسیرهای پرتردد گفت: پروازهای چارتری به‌شدت قیمت‌ها را دستخوش تغییر کرده است و مقابله با نرخ‌های نجومی بلیت هواپیما نیازمند تشدید نظارت‌ها است.

بهادری ادامه داد: به عقیده بنده در مسیرهایی که مردم با محرومیت‌های بسیاری مواجه هستند نباید فضا برای جولان چارتری‌ها باز باشد.

او با اشاره به برخی نارضایتی‌ها از عملکرد ایرلاین‌ها، گفت: متأسفانه اعمال قیمت‌های بالا برای برخی سفرهای هوایی مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس، با بیان اینکه شناور شدن قیمت بلیت هواپیما و چارتر بودن آن هرکدام تبعاتی در برداشته است، افزود: زمانی که شناور شدن نرخ بلیت و چارتر شدن پرواز با هم اختلاط پیدا می‌کند ممکن است مشکلات مردم پیچیده‌تر نیز شود.

قیمت بلیت هواپیما در همه جای دنیا شناور است

بهادری با تأکید براینکه با بحث شناور شدن قیمت‌ها مخالف نیستیم، تصریح کرد: در همه دنیا قیمت بلیت شناور بوده و نرخ‌ها به زمانی که فرد بلیت را خریداری می‌کند ارتباط دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بلیت‌های چارتری مشکل‌ساز شده‌اند، گفت: متأسفانه تعدادی دلال واسطه‌گری کرده و با خرید بلیت‌ها و فروش آن در بازار سیاه مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده‌اند که در این رابطه حتی شاهد بوده‌ایم که در پروازی یک صندلی به دو نفر فروخته‌شده یا در یک پرواز 50 مسافر اضافه به فرودگاه آمده‌اند.

آزادسازی قیمت بلیت مسافرتی

این نماینده مردم در مجلس دهم، بابیان اینکه تاکنون بارها جلساتی درخصوص نرخ بلیت هواپیما و پروازهای چارتری در کمیسیون عمران مجلس برگزارشده است، تصریح کرد: در این جلسات بحث‌های بسیاری صورت گرفته اما تاکنون تصمیم قطعی درخصوص حذف پروازهای چارتری یا لغو نرخ بلیت شناور صورت نگرفته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، عضو کمیسیون عمران مجلس، بابیان اینکه تاکنون تذکرات بسیاری به سازمان هواپیمایی درخصوص نرخ ایرلاین‌ها داده‌شده است، گفت: پیشنهاد ما برای رفع این معضل در صنعت هوایی کشور این است که چارتر باید به مسیرهایی محدود شود که پرواز زیاد است از این‌ رو چارتر شدن بلیت‌ها در مسیرهایی که پرواز کم است مردم را دچار سرگردانی می‌کند.

طبق وعده سازمان هواپیمایی کشور به‌ مرور زمان تمام پروازهای چارتری حذف خواهند شد. در حال‌ حاضر در روزهای پیک سفر بلیت چارتری مسیرهای پر تقاضا با چند برابر قیمت معامله می‌شوند. تا به‌ حال چند آژانس متخلف دراین‌باره پلمب شده‌اند اما هنوز این مشکل به قوت خود باقی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.