| کد خبر: 166542 |

◄ فرودگاه شیراز هاب فرودگاهی در جنوب کشور می‌شود

یکی از زیرساخت‎های ضروری برای توسعه استان، توجه به حمل‌ونقل هوایی است که با توجه به اهمیت این موضوع، از سال گذشته توجه و تمرکز بیشتری به پروژه‎های در دست اجرای فرودگاهی شده است.

تین نیوز

استاندار فارس در بهسازی ترمینال خارجی و برج مراقبت پرواز فرودگاه بین‎المللی شیراز گفت: با تکمیل و بهره‎برداری از این پروژه‎ها تا پایان سال جاری، فرودگاه شیراز به یک هاب فرودگاهی در جنوب کشور تبدیل خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه شیراز، اسماعیل تبادار  بر ضرورت توسعه زیرساخت‎های حمل‌ونقل هوایی در استان فارس تأکید کرد و گفت: یکی از زیرساخت‎های ضروری برای توسعه استان، توجه به حمل‌ونقل هوایی است که با توجه به اهمیت این موضوع، از سال گذشته توجه و تمرکز بیشتری به پروژه‎های در دست اجرای فرودگاهی شده است.

استاندار فارس گفت: اکنون پروژه‎هایی بااعتبار حدود ۶۰۰ میلیارد تومان در بخش‎های مختلف فرودگاهی ازجمله ترمینال بین‎المللی، تأمین تجهیزات هوانوردی، بهسازی ترمینال قدیم خارجی و غیره در فرودگاه بین‎المللی شیراز در حال اجرا است که با تکمیل و بهره‎برداری از این پروژه‎ها تا پایان سال جاری، به یک هاب فرودگاهی در جنوب کشور تبدیل خواهد شد.

تبادار بر تسریع درروند تکمیل پروژه احداث ترمینال بین‎المللی تأکید کرد و گفت: در این ترمینال حدود ۱۵۰ نفر روزانه مشغول به کار هستند که انتظار می‎رود با برنامه‎ریزی و هماهنگی مجموعه فرودگاه و پیمانکار، این پروژه هرچه سریع‎تر به بهره‎برداری برسد.

استاندار فارس به وضعیت سایر پروژه‎های فرودگاه‎های استان نیز اشاراتی داشت و افزود: علاوه بر فرودگاه شیراز؛ توجه به فرودگاه لار، لامرد، جهرم و داراب نیز در دستور کار قرار دارد که طی بازدیدها و پیگیری‎های انجام‌شده، ترمینال فرودگاه لار طی دو ماه آینده و ترمینال فرودگاه لامرد در چند ماه آینده به بهره‎برداری خواهد رسید و همچنین ترمینال دو هزار مترمربعی فرودگاه جهرم نیز در مرحله تجهیز کارگاه است.

وی تأکید کرد: اولویت نخست استانداری، فرودگاه‎های شیراز، لار و لامرد به‌عنوان زیرساخت‎های برجسته استان فارس است که می‎تواند نقش مهمی در رونق اقتصادی و گردشگری استان داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.