| کد خبر: 166297 |

پرونده مشکلات ارزی ایرلاین‌ها؛

◄ بالا گرفتن مشکلات ارزی ایرلاین‌ها و گرانی سفرهای هوایی

یک کارشناس صنعت هوایی با اشاره به مشکلات ارزی ایرلاین‌ها عنوان کرد: ادامه این روند، صنعت حمل‌ونقل هوایی را گران خواهد کرد اما امیدوارم در نهایت به روی ایمنی صنعت هوایی کشور تأثیر نگذارد.

تین نیوز

مهران پور

یک کارشناس صنعت هوایی با اشاره به مشکلات ارزی ایرلاین‌ها عنوان کرد: ادامه این روند، صنعت حمل‌ونقل هوایی را گران خواهد کرد اما امیدوارم در نهایت در حوزه ایمنی صنعت هوایی کشور تأثیر نگذارد.

محمود مهرانپور در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در خصوص مشکلات ارزی شرکت‌های هواپیمایی توضیح می‌دهد: در گذشته دولت در زمینه برخی از خدمات مانند سوخت، پارکینگ، هندلینگ و ... به شرکت‌های هواپیمایی داخلی ارز اختصاص داده بود اما در حال حاضر ایرلاین‌ها از مشکلات ناشی از کمبود ارز تخصیصی رنج می‌برند.

وی افزود: در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی برای تأمین انجام امور روزمره خود بخصوص تأمین و خرید قطعه به دلیل مشکلات ارزی با مشکل جدی مواجه هستند.

این کارشناس صنعت هوایی در خصوص اینکه این مشکلات چه تأثیری در حمل‌ونقل هوایی خواهد داشت، می‌گوید: ادامه این روند، صنعت حمل‌ونقل هوایی را گران خواهد کرد که در پی آن شاهد گرانی سفر خواهیم بود و در نهایت متقاضی سفر کم خواهد شد.

مهرانپور با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی از ذخایر قطعات یدکی گذشته خود استفاده میکنند، خاطرنشان کرد: شرکت‌های هواپیمایی اخیراً جلسات بسیاری زیادی با بانک مرکزی و مذاکره برای حل مشکلات ارزی خود داشته‌اند.

این کارشناس صنعت هوایی در واکنش به اینکه در کشور تصمیمات شوک‌آوری به یک‌باره اتخاذ می‌شود، اظهار کرد: کسانی که در کشور مشغول کار تجاری هستند زیر آوار تصمیمات یک‌باره می‌مانند.

او گفت: امیدوارم مشکلات ارزی ایرلاین‌ها در نهایت به روی ایمنی صنعت هوایی کشور تأثیر نگذارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.