| کد خبر: 166066 |

منوچهر منطقی:

◄ به‌یک‌باره نمی‌توان هواپیما ساز شد

برنامه بهینه‌سازی هواپیمای ایران ۱۴۰ تهیه‌شده است اما اجرای آن نیاز به ۵۰ تا ۷۰ میلیون دلار بودجه دارد. منوچهر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی ایران بابیان این مطلب افزود: به‌یک‌باره نمی‌توان هواپیما ساز شد و سازندگاه هواپیما 50 سال برای این کار توان صرف کرده‌اند.

تین نیوز

برنامه بهینه‌سازی هواپیمای ایران ۱۴۰  تهیه‌شده است اما اجرای آن نیاز به  ۵۰ تا ۷۰ میلیون دلار بودجه دارد. منوچهر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی ایران بابیان این مطلب افزود: به‌یک‌باره نمی‌توان هواپیماساز شد و سازندگاه هواپیما 50 سال برای این کار توان صرف کرده‌اند.

منطقی گفت: برای ساخت قطعات هواپیمای ۱۰۰ نفره با روسیه وارد مذاکره شده‌ایم.

او ادامه داد: برای ساخت هواپیمای با ظرفیت حدود ۱۰۰ نفر با ۱۰ شرکت خارجی در حال توافق هستیم که همه آن‌ها از کشورهای غیر برجامی هستند و حتی لغو برجام هیچ تأثیری درروند این قراردادها نخواهد داشت.

منطقی درباره عملکرد این مرکز در طول دو سال گذشته در پیاده‌سازی و اجرای بندر انتقال دانش ساخت برخی از قطعات هواپیما در قرارداد با ایرباس و ATR اظهار داشت: در قرارداد با ایرباس و ATR توافق همکاری در بخش آموزش، تعمیرات و انتقال دانش ساخت برخی از قطعات هواپیما امضا شد که یکی از بندهای قرارداد بود.

او افزود: اما اجرای آن بستگی به اجرای قرارداد خرید هواپیما از این شرکت‌ها دارد و در این مدت کمیته مشترکی برای اجرای این بند ایجاد شد. این کمیته زمانی شروع به کار می‌کند که این مجموعه و این قرارداد فعال شود.

به گزارش ایلنا، رئیس مرکز ملی فضایی ایران درباره مقدمات به اجرا رسیدن این توافق‌ها اظهار داشت: برای اجرایی شدن توافق‌ها باید مراحلی ازجمله  ارزیابی‌های فنی را پشت سر بگذاریم تا این اطمینان حاصل شود که ما  استانداردها و دستورالعمل‌های موردنیاز بین‌المللی را داریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    البته با داشتن مدیرانی با کفایت در ایرباس و بوئینگ اینقدر سال طول کشید

  • ناشناس 0 0

    حقیقت رو بگید!
    بگید از اول دولت روحانی نه پولی برای اصلاح 140 بوده ، نه برای پروژه های دیگر!
    فقط پروژه 140 کارگو که از دولت قبل در جریان هست داره با سرعت لاک پشت پیش میره!