| کد خبر: 165974 |

◄ پیشرفت 90 درصدی ترمینال جدید فرودگاه گرگان

در گذشته 3 شرکت هواپیمایی بیشتر به این فرودگاه پرواز نداشتند هم‌اکنون از 14 ایرلاین فعال در صنعت حمل‌ونقل هوایی 7 شرکت در این فرودگاه پرواز دارند.

تین نیوز

سی‌ودومین برنامه هفته شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ظهر امروز در فرودگاه بین المللی گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رامین آذری مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان مهمان این برنامه بود که به تشریح برنامه‌های خود طی این دو سال در این فرودگاه پرداخت و گفت: یکی از اولویت‌های مهم حضور من در این فرودگاه افزایش پروازها بود.

وی افزود: فرودگاه گرگان یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های شمال کشور است که با باند پروازی چمنی به طول هزار متر مربع سال‌های پیش از انقلاب احداث شد که در ابتدا مورد استفاده هواپیمایی سم‌پاشی قرار می‌گرفت.

او ادامه داد: احداث فرودگاه جدید با هدف جابجایی مسافر پس از سفر مقام معظم رهبری به استان در سال 75 که جزو مصوبات سفر بوده است با احداث پروژه‌های باند پروازی، ترمینال مسافری و برج مراقیت پرواز احداث شد که در اواخر سال 79 با شروع پروازهای ای.‌تی.‌آر و با دو پرواز در هفته مورد بهره‌برداری قرار گرفت و پس از 17 سال این فرودگاه به یکی از فرودگاه‌های استاندارد و مجهز کشور تبدیل شد.

آذری به مشخصات فرودگاه گرگان اشاره و افزود: مساحت این فرودگاه 327 هکتار دارای سند مالکیت تک‌برگی به نام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است که دارای ترمینالی به مساحت 4 هزار و 700 متر مربع است که به صورت دو منظوره برای پروازهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این فرودگاه 4 جایگاه پارک هواپیما دارد و ترمینال در دست ساخت این فرودگاه به مساحت 9 هزار متر مربع با پیشرفت فیزیکی حدود 90 درصد درحال آماده شدن نهایی است ادامه داد: که پس از تکمیل به عنوان ترمینال پروازهای داخلی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گفته آذری از ترمینال فعلی پس از به‌سازی به عنوان ترمینال پروازهای خارجی و حج استفاده خواهد شد.

آذری ادامه داد: در گذشته  3 شرکت هواپیمایی بیشتر به این فرودگاه پرواز نداشتند هم‌اکنون از 14 ایرلاین فعال در صنعت حمل‌ونقل هوایی 7 شرکت در این فرودگاه پرواز دارند.

وی با اشاره به آمار پروازهای این فرودگاه بیان کرد: تعداد پرواز این فرودگاه در سال 95، 2 هزار و 745 پرواز و در سال 96، 4 هزار و 73 پرواز رسید که این میزان رشد 48 درصدی را نشان می‌دهد.

تعداد مسافر در سال 96 نسبت به سال ماقبل 32 درصد رشد داشته است و در بخش بار هوایی این رشد به 45 درصد رسیده است.

ویگفت: اهم اقدامات اداره کل فرودگاههای استان می توان در خرید و نصب سیستم کمک ناوبری  با هزینه 50 میلیارد ریال خرید و نصب سیستم کمک ناوبری DVOR با هزینه 30 میلیارد ریال و خرید و نصب چراغ‌های تقرب دقیق پرواز برای کمک به ورود پروازهای در شرایط مناسب با هزینه 30 میلیارد ریال اشاره کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.