| کد خبر: 165929 |

◄ واکنش مدیرعامل «هما» به لغو فروش هواپیمای بوئینگ به ایران

بعدازاین دو هفته مشخص می‌شود که ایران چه استراتژی برای حفظ قراردادهای هوایی خود داشته باشد.

تین نیوز

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نسبت به خروج آمریکا از برجام و چگونگی حفط قراردادهای خرید هوایپما از بویینگ و ایرباس توضیحاتی را ارایه داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز فرزانه شرفبافی مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به خروج آمریکا از برنامه اقدام مشترک به خبرنگار ما گفت: هما دو هفته زمان می‌گذارد تا وضعیت قراردادهای خود را بعد از خروج آمریکا از برجام بررسی کند.

وی ادامه داد: بعد از این دو هفته مشخص می‌شود که بهترین راه‌حل برای هما چه خواهد بود.

او هم‌چنین در پاسخ به این سؤال که آیا علاوه بر بوئینگ، ایران در قرارداد با ایرباس نیز دچار مشکل خواهد شد ادامه داد: بعدازاین دو هفته مشخص می‌شود که ایران چه استراتژی برای حفظ قراردادهای هوایی خود داشته باشد.

شب گذشته و پس از سخنرانی ترامپ درباره خروج آمریکا از توافق برجام، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که پس از پایان موعد تمدید 90 روزه توافق هسته‌ای، مجوز صادرات هواپیماهای تجاری، قطعات و خدمات مسافرتی را لغو خواهد کرد.

دفتر کنترل اموال دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده که به دنبال بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران در دو دوره 90 و 180 روزه است و تحریم‌های ایران، 90 و 180 روز بعد دوباره بازخواهند گشت. این تحریم‌ها از جمله شامل تحریم‌های نفتی، فروش هواپیما و تحریم‌های ارزی هم می‌شود. 

این در شرایطی است که ایرباس، در واکنش به سخنرانی ترامپ و اقدامات وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده که تصمیم ترامپ را بررسی خواهد کرد و افزود که این کار زمان زیادی نیاز خواهد داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.