| کد خبر: 165577 |

«رویترز» گزارش داد

کاهش پروازهای «ایرفرانس» به ایران

حدود ده سال پیش پروازهای ایرفرانس به دلیل تحریم‌ها لغو شده بود و این شرکت در سال ۱۳۹۵ پس از نزدیک به هشت سال پروازهایش به تهران را از سر گرفت.

تین نیوز

شرکت ایرفرانس اعلام کرده است که بنا به دلایل اقتصادی، از پاییز سال جاری شمار پروازهایش از پاریس به تهران را کاهش می‌دهد.

سخنگوی این شرکت در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز دلیل این اقدام را «انطباق پروازها با تقاضای موجود» عنوان کرده است؛ چرا که به گفته وی «پروازهای این ایرلاین از ایران به مقصد اروپا با بازدهی اقتصادی پایین» همراه بوده است. 

حدود ده سال پیش پروازهای ایرفرانس به دلیل تحریم‌ها لغو شده بود و این شرکت در سال ۱۳۹۵ پس از نزدیک به هشت سال پروازهایش به تهران را از سر گرفت.

اما به گفته سخنگوی ایرفرانس  برنامه این ایرلاین برای کاهش پروازها ارتباطی با احتمال خروج آمریکا از برجام ندارد.

استدلال مسئولان ایرفرانس درست برخلاف اظهارات مدیر اجرایی «قطر ایرویز» است که به تازگی اعلام کرده  این شرکت هر هفته پروازهای متعددی به سه نقطه ایران دارد و میزان تقاضا برای مسافرت از طریق این شرکت هواپیمایی بسیار بالاست.

آذرماه گذشته نیز شرکت هواپیمایی «الاتحاد» امارات از توقف پروازهای خود به ایران به دلیل تقاضای پایین خبر داد و از ماه بهمن این تصمیم به اجرا درآمد.

به گزارش تین‌نیوز، سی‌ام فروردین ماه سال 95 بود که نخستین بار پس از 8 سال، با فرود یک فروند هواپیمای ایرفرانس در فرودگاه امام، پروازهای این شرکت به ایران از سر گرفته شد. در این پرواز  هیأتی از کشور فرانسه از جمله آلن ویدالیس وزیر حمل و نقل، دریا و شیلات فرانسه و برخی از مقامات هوانوردی این کشور نیز حضور داشتند که با مسئولان صنعت هوانوردی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند. 

مطابق برنامه، پروازهای ایرفرانس در تهران، 3 بار در هفته به مقصد پاریس و در روزهای دوشنبه، پنجشنبه و شنبه در ساعت‌های 7:45 انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.