| کد خبر: 165465 |

مدیرعامل قشم‌ایر:

◄ «بوئینگ» منتظر تصمیم آمریکا است

عملکرد شرکت‌های هواپیماسازی مانند بوئینگ و ایرباس نشان از آن دارد که آن‌ها منتظر نتیجه نهایی آمریکا مبنی بر حضور یا خروج از برجام دارد.

تین نیوز

مدیرعامل قشم‌ایر بابیان اینکه نحوه رفتار شرکت بوئینگ و ایرباس به این شکل است که منتظر روز 22 اردیبهشت‌ماه مبنی بر تصمیم آمریکا برای حضور و یا خروج از برجام دارد، هستند عنوان کرد: یکی از سیاست‌های قشم‌ایر خرید هواپیماهای با سن کمتر از 5 سال است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، شکرابی در حاشیه افتتاح کترینگ شرکت هواپیمایی «هما» در فرودگاه امام در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت نوسازی ناوگان هوایی کشور، عنوان کرد: در حال حاضر توسعه ناوگان بستگی به شرایط موجود دارد و با توجه به شرایط ارزی که به وجود آمده تا حدودی شرایط برای شرکت‌های هواپیمایی سخت شده است.

وی افزود: تمام شرکت‌های هواپیمایی داخلی به دنبال نوسازی و توسعه ناوگان خود هستند اما آن موضوعی که وجود دارد این است که یکسری چالش و مشکل در این مسیر وجود دارد.

شکرابی بابیان اینکه پروژه خرید هواپیما توسط قشم‌ایر از سال گذشته آغاز شده است، خاطرنشان کرد: ما مذاکراتی با ایرباس، بوئینگ و بمباردیر داشتیم.

مدیرعامل قشم با اینکه برنامه‌ای که ما در مذاکره با بوئینگ داشتیم قرار بود 20 فروند هواپیما از این شرکت هواپیماسازی خریداری کنیم که تفاهم‌نامه اولیه آن سال گذشته به امضاء رسید، توضیح داد: مذاکرات ما با ایرباس به نهایی شدن نزدیک است و قصد خرید 15 فروند هواپیما از این شرکت هواپیماسازی را داریم که شروع آن با 2 تا 3 فروند خواهد بود.

وی با بیان اینکه مذاکرات ما با بمباردیر نیز برای خرید 10 فروند هواپیما است، در خصوص تصمیم این شرکت برای خرید هواپیما سوخو، توضیح داد: در حال حاضر برنامه‌ای برای خرید سوخو نداریم اما ممکن است در آینده به این موضوع فکر کنیم.

او به تصمیم این شرکت برای خرید هواپیماهای کارکرده با سن پایین اشاره کرد و گفت: اعتقاد بنده این است که با شرایط فعلی، بهتر است به سمت خرید هواپیماهای با سن کمتر از 5 سال رفت.

این مقام مسئول در هواپیمایی قشم با بیان این‌که شرکت بوئینگ قصد دارد وضعیت فروش هواپیما به ایران را به بعد از تصمیم آمریکا برای ماندن در برجام که روز 22 اردیبهشت‌ماه خواهد بود، موکول کند؛ ابراز کرد: عملکرد شرکت‌های هواپیماسازی مانند بوئینگ و ایرباس نشان از آن دارد که آن‌ها منتظر نتیجه نهایی آمریکا مبنی بر حضور یا خروج از برجام دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.