| کد خبر: 165352 |

نظر دبیر ستاد توسعه صنایع هوانواردی درباره خرید «سوخو»

◄ ساخت هواپیمای 100 نفره به کجا رسید؟

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی ریاست جمهوری یکی از اساسی‌ترین مشکلات موجود برای ساخت هواپیماهای 100 نفره در کشور را بحث سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

تین نیوز

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی ریاست‌جمهوری یکی از اساسی‌ترین مشکلات موجود برای ساخت هواپیماهای 100 نفره در کشور را بحث سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی توان سرمایه‌گذاری در این بخش را ندارد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، منوچهر منطقی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای فناوری فرودگاهی و ناوبری هوایی کشور در خصوص امضای تفاهمنامه تعدادی از ایرلاین‌ها برای خرید هواپیمای سوخو عنوان کرد: یکسری از هواپیماهای روسی سابقه خوبی در صنعت حمل‌ونقل هوایی ندارند اما اخیراً روسیه هواپیماهای خود را با استانداردهای غربی و آمریکایی می‌سازد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آخرین وضعیت ساخت هواپیمای 100 نفره در ایران به کجا رسید؟ توضیح داد: ساخت هواپیما این‌گونه نیست که هر زمان اراده به ساخت آن کنیم و دو سال بعد آن را به بهره‌برداری برسانیم. ساخت هواپیما مستلزم این است که یکسری مجموعه فنی و سازنده داخلی داشته باشیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه ساخت هواپیما نیازمند دریافت یکسری استانداردهاست که در راستای آن بایستی تعداد زیادی آزمایشگاه ایجاد شود، بیان کرد: با ایجاد این زیرساخت‌ها می‌توانیم بگوییم که در آن مسیر در حال گام برداشتن هستیم.

منطقی یکی از مهم‌ترین موضوعات برای ساخت هواپیما را سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی توان سرمایه‌گذاری در این بخش را ندارد.

به‌گفته او؛ ساخت هواپیما یکسری پیش‌شرط‌هایی نیاز دارد که در صورت عدم ایجاد آن این اتفاق نخواهد افتاد.

او می‌گوید: یک هواپیما چیزی حدود 6 میلیون قطعه دارد که به همین میزان نیازمند داشتن فناوری است و در تمام کشورهایی که به فناوری ساخت هواپیما رسیده‌اند بین 30 تا 50 سال زمان برده است.

وی با بیان اینکه در ساخت هواپیمای 2 تا 10 نفره پیشرفت بسیار خوبی داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: در ساخت کلاس هواپیمای 50 تا 70 نفره پیشرفت متوسط را داشته‌ام اما در ساخت هواپیمای بزرگ در بحث بروزرسانی و پشتیبانی توانسته‌ایم گام‌های خوبی را برداریم.

منطقی در خصوص ساخت ایران 142 نیز گفت: این موضوع دو بخش دارد که در بخش دفاعی کار خود را آغاز کرده است و در بخش مسافری مستلزم یکسری بهینه سازی است که برنامه آن به صورت کامل تهیه شده است. برای بهینه‌سازی بین 50 تا 70 میلیون دلار بایستی تامین شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 0

    سوال: ساخت هواپیمای پهن پیکر به کجا رسید ؟

    • ناشناس 0 0

      تو دولت روحانی پول نیست!
      تو این دولت فقط نمونه باری 140 تولید بشه شانس اوردیم!