| کد خبر: 164846 |

مسافران از خدمات نوروزی فرودگاه‌ها رضایت داشتند

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ستاد نوروزی و ایجاد هماهنگی میان تمام سازمان های فرودگاهی و شرکت های هواپیمایی گفت: مسافران به وضعیت مناسب خدمات نوروزی فرودگاه‌ها اذعان داشتند.

تین نیوز

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ستاد نوروزی و ایجاد هماهنگی میان تمام سازمان های فرودگاهی و شرکت های هواپیمایی گفت: مسافران به وضعیت مناسب خدمات نوروزی فرودگاه‌ها اذعان داشتند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران حسین اسفندیاری، قائم مقام مدیرعامل این شرکت به تشریح مهمترین اقدامات نوروزی فرودگاه های کشور در سال جاری پرداخت و عنوان کرد: امسال وضعیت خدمت رسانی در همه فرودگاه های کشور و بویژه فرودگاه های بزرگ و شاخص،  به مسافران نوروزی مطلوب و مناسب بود و مسافران نوروزی با مشکلی درحوزه عملکرد فرودگاه ها مواجه نشدند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاه ها با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ستاد نوروزی فرودگاه های کشور از ۱۸ بهمن ماه ۹۶ گفت: به دنبال تدوین این دستورالعمل اقدامات متنوعی برای ارتقای خدمت رسانی به مسافران نوروزی انجام شد که شامل بخش های فنی و عملیاتی و نیز ترمینالی بود و از جمله آنها می توان به  بررسی و بازرسی تمام سیستم های فنی و سامانه های ناوبری هوایی و دستگاه های ایمنی زمینی و عوامل پروازی در فرودگاه های کشور و زیباسازی و آراستگی ترمینال ها، محوطه ها و بخش های مختلف فرودگاه ها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در نوروز امسال هماهنگی های لازم با شرکت های هواپیمایی و شرکت های خدمات هندلینگ برای برنامه ریزی پروازهای فوق العاده و پیشگیری از بروز تاخیر و ابطال پروازها انجام شد، افزود: یکی از خدمات شاخص و مطلوب فرودگاه ها در نوروز امسال، نظارت و کنترل ویژه بر نرخ فروش کالا و خدمات شامل غرفه ها، فروشگاه ها و خدمات فرودگاهی بود و نرخنامه این خدمات نیز در پرتال فرودگاه ها درج شد و خوشبختانه با اعمال این سیاست با شکایتی درباره نرخ فروش کالاها و خدمات مواجه نشدیم.

اسفندیاری افزود: نوروز امسال، مسیر دستیابی فرودگاه ها به شکایات مردمی از راه های مختلف فراهم شد و مسافران توانستند از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۷۰۶۹ و نیز سامانه شهراه وزارت راه و شهرسازی  نظرها، انتقادها و پیشنهادهای خود را منعکس کنند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران همچنین به درج اطلاعات فردگاهی، برنامه پروازها، نقشه های دسترسی به شهر، نرخنامه خدمات و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۷۰۶۹ در پرتال نوروزی فرودگاه ها اشاره کرد و گفت: برای تسهیل سفرهای نوروزی، لینک های مختلف  شامل اطلاعات لحظه ای پروازها، شرایط جوی، نقشه راه های دسترسی به فرودگاه و شهر مربوط، اطلاعات فرودگاهی، تسهیلات فرودگاهی، خرید بلیت اینترنتی، جاذبه های گردشگری و اماکن دیدنی، مذهبی و تاریخی، نقشه استان و شهرهای مهم، دستورالعمل حقوق مسافر، سامانه پاسخگویی فرودگاه، توصیه های امنیتی و بهداشتی، دفاتر شرکت های هواپیمایی، اماکن فرودگاهی، کنترل بار، ساعت و اوقات شرعی شهرستان و اخبار فرودگاهی در پرتال فرودگاه ها ایجاد شد.

وی با بیان اینکه نوروز امسال برای اولین بار میز پاسخگویی نمایندگان شرکت های هواپیمایی به مسافران در فرودگاه های کشور مستقر شد، تاکید کرد: نماینده شرکت های هواپیمایی مستقر در میز پاسخگویی، هنگام تاخیر پروازها اطلاعات لازم را در اختیار مسافران قرار می داد که این طرح با اسقبال خوبی مواجه شده و به طور مستمر ادامه خواهد داشت.

اسفندیاری همچنین گفت: نوروز ۹۷ به طور مستمر از فرودگاه های هدف بازدید و عملکرد آنها در راستای آمادگی برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران ارزیابی شد که به زودی نتیجه این بازدیدها و پس از بررسی عملکردها،  فرودگاه های ممتاز در حوزه های مختلف معرفی می شوند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه امسال سیاه چادرهای عشایری در تعدادی از فرودگاه ها نصب شد، افزود: این سیاه چادرها فرصتی برای آشنایی مسافران با آداب و رسوم عشایر و ترویج و توسعه فرهنگی و گردشگری بود.

وی در پایان در مجموع خدمت رسانی فرودگاه های به مسافران نوروزی را موفق ارزیابی کرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.