| کد خبر: 164726 |

◄ تحویل هشت ATR جدید به «هما» در سال 2018

ایران‌ایر تابه‌حال 8 فروند هواپیما ATR72-600 تحویل گرفته است که موجب رونق حمل‌ونقل هوایی مخصوصاً در فرودگاه‌های کوچک شده است.

تین نیوز

ایران‌ایر تابه‌حال 8 فروند هواپیما ATR72-600 تحویل گرفته است که موجب رونق حمل‌ونقل هوایی مخصوصاً در فرودگاه‌های کوچک شده است.این شرکت در سال 2018 هشت فروند دیگر از این هواپیما را به هما تحویل خواهد داد.

اصغر فخریه‌کاشان قائم‌مقام سابق وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر افزود: طبق قرارداد ایران‌ایر با ایرباس، درصورتی‌که در سال 2018 پیش‌پرداخت‌های لازم را به این شرکت پرداخت شود، سه فروند هواپیمای ایرباس هم در این سال تحویل هما خواهد شد.

فخریه‌کاشان ادامه داد: همچنین طبق قرارداد بین ایران‌ایر و بوئینگ، در سال 2018 باید این شرکت سه فروند هواپیما به هما تحویل بدهد. البته درصورتی‌که هما وجه لازم را به بوئینگ پرداخت کند و این در تعهدات شرکت بوئینگ است.

قائم‌مقام سابق وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل یادآور شد: هم‌اکنون با مقامات شرکت بوئینگ در حال مذاکره هستیم تا با انجام برخی تغییرات در قرارداد ایران‌ایر بتواند در سال جاری میلادی سه فروند هواپیمای خود را تحویل گیرد.

به گزارش ایرنا، او با اشاره به پایبندی جمهوری اسلامی ایران به توافق هسته‌ای و برجام تأکید کرد: اگر دولتمردان آمریکایی در تحویل هواپیماهای بوئینگ به ایران محدودیتی ایجاد کنند این برخلاف برجام است.

پس از توافق هسته‌ای، جهش بزرگی درروند نوسازی ناوگان هوایی رخ داد. شرکت هما در سه قرارداد با ایرباس، بوئینگ و ATR مجموعاً 200 هواپیما خریداری کرد که به‌مرور به این شرکت تحویل خواهد شد.

البته بدعهدی‌های آمریکا و اقدامات غیرعقلانی ترامپ موجب شده تا روند این سه قرارداد تا حدی دچار اختلال شود؛ اما طبق مجوز اوفک ایران تا سال 2020 قادر به خرید هواپیما از سه شرکت یادشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا 1 0

    با سلام
    با توجه به اینکه مجوز اوفک ثا پایان سال 2018 برای این هواپیما معتبر هست تکلیف 4 فروند با قیمانده چه میشه؟؟