| کد خبر: 164571 |

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی:

◄ محدودیت فروش ارز به معنای تعطیلی صنعت گردشگری است

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران معتقد است با محدود کردن ارز برای مسافران عملا اعلام کرده‌اند که صنعت گردشگری تعطیل است.

تین نیوز

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران معتقد است با محدود کردن فروش ارز برای مسافران عملاً  اعلام کرده‌اند که صنعت گردشگری تعطیل است.

حرمت‌الله رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در واکنش به محدودیت ارزی مسافرتی که اخیر اعلام شده است، عنوان کرد: این موضوع شرایط بسیار سختی را برای صنعت گردشگری به وجود آورده است. از طرفی آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور می‌گوید به هر نوع فعال قانونی کشور ارز تعلق می‌گیرد حال سوال اینجاست که آیا دفاتر خدمات مسافرتی که فعال هستند آیا قانونی‌اند یا خیر؛ اگر غیرقانونی هستند که چرا اقدام به برخورد و حذف انان نمی‌کنند اگر هم قانونی هستند چرا شرایط را برای صنعت گردشگری نابسامان می‌کنید.

وی می‌افزاید: دولت برای مسافری که می‌خواهد به خارج از کشور برود تنها هزار دلار ارز تخصیص داده است، این مسافر قبل از اینکه به مقصد برسد نیازمند رزرو هتل، اخذ ویزا و امکانات اولیه است با توجه به ممنوعیت خرید و فروش ارز این مسافر از چه منبعی بایست مابقی نیاز ارزی خود را تهیه کند.

رفیعی با بیان اینکه با شرایطی که ایجاد شده عملاً صنعت گردشگری را تعطیل اعلام کرده‌اند، عنوان کرد: زمانی که ما این سخنان را اعلام می‌کنیم عنوان می‌کنند که قصد مقابله با دولت را دارند؛ کسانی که این شرایط را فراهم کرده‌اند یا عملاً درک درستی از صنعت گردشگری ندارند و یا بحث «صنعت گردشگری در جایگاه اول کشور » را تنها تحت عنوان شعار عنوان می‌کنند.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، به مشکلات مسافران ورودی به کشور در پی مشکلات ارزی اشاره کرد و گفت: بانک‌ها که تحریم هستند، صرافی‌ها که نبایست اقدام به فروش ارز کنند مسافری که قصد ورود به کشور را دارد  بایست چه کاری انجام بدهد؟ آیا با تخصیص ارز 1000 دلاری مسافر می‌تواند از پس هزینه‌ها یک هفته خورد و خوراک و تاکسی خود بربیاید؟ دولت تنها بخشی از بدنه ما را دیده است و  به آن ارز به عنوان گردشگری زیارتی تخصیص داده است که تنها بخش کوچکی از بدنه صنعت گردشگری است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.