| کد خبر: 163468 |

◄ انجام 72 مورد بازرسی از هواپیماهای شرکت های هوایی

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: بازرسان استاندارد پرواز این سازمان از 27 اسفندماه گذشته تا سوم فروردین ماه جاری 72 مورد بازرسی از هواپیماهای شرکت های هوایی انجام دادند.

تین نیوز

براساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری بازرسان استاندارد پرواز این سازمان از 27 اسفندماه گذشته تا سوم فروردین ماه جاری 72 مورد بازرسی از هواپیماهای شرکت های هوایی انجام دادند.

به گزارش تین‌نیوز، رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری روز شنبه گفت: بازرسی از هواپیماها در چهار فرودگاه پر تردد مهرآباد، امام خمینی (ره)، مشهد و کیش انجام شده است.

به گفته وی، در این بازرسی ها تا به امروز (چهارم فروردین) همه شرکت های هوایی حداقل 2 بار مورد بازرسی قرار گرفتند و حتی برخی از شرکت های بیش از 10 مورد بازرسی شدند.

جعفرزاده افزود: در طول این بازرسی ها، گاهی اشکالاتی مشاهده شد که پس از رفع اشکال از سوی شرکت های مربوطه، هواپیماها به پرواز ادامه دادند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده بازرسی های این سازمان تا 15 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی آخرین وضعیت پروازهای نوروزی را نیز اعلام کرد و گفت: از 24 اسفند ماه 96 تا 2 فروردین 97 در مجموع 9 هزار و 878 نشست و برخاست هواپیماهای مسافربری اعم از پروازهای داخلی و بین المللی در فرودگاه های کشور انجام شده است.

 بر اساس آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در نهمین روز از پروازهای نوروزی (سوم فرودین ماه) در 6 فرودگاه پرتردد کشور بیش از 118 هزار مسافر در قالب 909 فروند نشست و برخاست هواپیما جا به جا شدند.

در این روز فرودگاه مهرآباد با 320 فروند نشست و برخاست هواپیما و 38 هزار و 720 اعزام و پذیرش مسافر، در صدر فرودگاه های ایران قرار گرفت.

همچنین فرودگاه امام خمینی (ره) با 220 فروند نشست و برخاست و تعداد 33 هزار و 71 اعزام و پذیرش مسافر، فرودگاه مشهد با 182 فروند نشست و برخاست و جا به جایی 25 هزار و 825 مسافر در رده های دوم و سوم بیشترین جابه جایی مسافران در روز سوم فروردین قرار گرفتند.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی در رده های بعدی این آمار، فرودگاه شیراز با 88 فروند نشست و برخاست و 9680 اعزام و پذیرش مسافر، فرودگاه اهواز با 41 فروند نشست و برخاست و 4465 اعزام و پذیرش مسافر و فرودگاه اصفهان با 58 فروند نشست و برخاست و 6069 اعزام و پذیرش مسافر قرار دارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.