| کد خبر: 163110 |

◄ اعلام قیمت بلیت پروازهای نوروزی

با توجه به سودجویی عده‌ای از شرایط مسافران نوروزی در فروش بلیت هواپیما باقیمت‌های غیرواقعی، مقصود اسعدی‌سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی حداقل و حداکثر قیمت مجاز برای مسیرهای مختلف را اعلام کرد.

تین نیوز

با توجه به سودجویی عده‌ای از شرایط مسافران نوروزی در فروش بلیت هواپیما باقیمت‌های غیرواقعی، مقصود اسعدی‌سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی حداقل و حداکثر قیمت مجاز برای مسیرهای مختلف را اعلام کرد.

اسعدی‌سامانی با اعلام اینکه حداقل و حداکثر قیمت بلیت پروازهای داخلی شرکت‌های هواپیمایی برای نوروز ۹۷ اعلام شد تأکید کرد: مسافران برای خرید بلیت فقط از ۳ طریق سایت شرکت‌‌های هواپیمایی، آژانس‌های فروش بلیت شرکت‌ها و آژانس‌های دارای مجوز بند الف، اقدام کنند.

او افزود: مسافران در صورت مواجهه باقیمت‌های نجومی و متفرقه، حتماً موضوع را به اطلاع ‌سازمان تعزیرات حکومتی و یا سازمان هواپیمایی کشوری برسانند.

به گفته اسعدی‌سامانی، قیمت‌ صندلی شرکت‌های هواپیمایی بسته به‌روز، ساعت پرواز و مسیر دارای نرخ‌‌های متفاوت است.

بنابراین گزارش کمترین نرخ بلیت نوروزی مربوط به مسیر شیراز-بندرعباس آسمان باقیمت ۶۳۰۰۰ تومان و حداکثر آن ۲۵۵۰۰۰ تومان و بیشترین نرخ بلیت مربوط به مسیر قشم-تبریز شرکت زاگرس به قیمت ۶۹۸۰۰۰ تومان و حداقل آن ۲۰۰۹۲۰ تومان است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی دراین‌باره گفت: حداقل و حداکثر قیمت‌ها مشخص‌شده است و اگر سایتی خارج از این نرخ‌‌های تعیین‌شده، قیمت متفرقه (بیشتر) ارائه دهد، غیرقانونی عمل کرده است.

او ادامه داد: مسافران نوروزی می‌توانند نرخ‌ها را از طریق آدرس اینترنتی انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران (http://www.aira.ir/) مشاهده کنند.

اسعدی‌سامانی اظهار داشت: مسافران برای تهیه بلیت فقط از ۳ طریق سایت شرکت‌‌های هواپیمایی، آژانس‌های فروش بلیت شرکت‌ها و آژانس‌های دارای مجوز بند الف، اقدام کنند.

او بیان کرد: مسافران اگر با نرخ‌های نجومی و متفرقه مواجه شدند، حتماً موضوع را به اطلاع سازمان تعزیرات حکومتی و یا سازمان هواپیمایی کشوری برسانند.

به گزارش فارس دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی هشدار داد: بارها مشاهده‌شده است که مسافران برای خرید بلیت با بهایی کمتر، سراغ سایت‌های متفرقه فروش بلیت هواپیما رفته‌اند اما زمانی که وارد فرودگاه شده‌اند به آن‌ها اعلام می‌شود که نام آن‌ها در فهرست مسافران شرکت هواپیمایی نیست؛ بنابراین مسافران فقط از طریق مراجع رسمی و معرفی‌شده نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.