| کد خبر: 163021 |

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد خبر داد:

◄ دخالت مستقیم دادستان در تأخیر پروازهای نوروزی

مهرآباد، پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور، هرساله سهم بسیاری در جابه‌جایی مسافران در پروازهای نوروزی دارد، به همین دلیل آمادگی این فرودگاه در برقراری هرچه بهتر پروازها بسیار حائز اهمیت است؛ اما مهم‌ترین مشکلات مسافرانی که قصد دارند از طریق حمل‌ونقل هوایی سفر کنند، بحث تأخیرها است.

تین نیوز

مهرآباد، پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور، هرساله سهم بسیاری در جابه‌جایی مسافران در پروازهای نوروزی دارد، به همین دلیل آمادگی این فرودگاه در برقراری هرچه بهتر پروازها بسیار حائز اهمیت است؛ اما مهم‌ترین مشکلات مسافرانی که قصد دارند از طریق حمل‌ونقل هوایی سفر کنند، بحث تأخیرها است.

به گزارش تین‌نیوز، میرسعید صفی‌نیا، مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، در گفتگو با هفته‌نامه «حمل‌ونقل» از ورود دادستان این فرودگاه به تأخیرهای پروازی خبر می‌دهد و می‌گوید: «سامان‌بخشیدن به وضعیت پروازها در اولویت قرار دارد، زیرا ریشه بسیاری از نابسامانی‌هایی که در فرودگاه‌ها ایجاد می‌شود، نبود اطلاع‌رسانی از وضعیت پروازها است.»

وی با بیان اینکه ستاد تسهیلات نوروزی ۹۷ فرودگاه مهرآباد از ۲۹ بهمن‌ماه فعالیت خود را برای اجرای تمهیدات لازم در فرودگاه مهرآباد آغاز کرده است، بیان کرد: باید عنوان کنم که تأمین ایمنی و امنیت، ارائه خدمات بهینه فرودگاهی، نظارت بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی و آماده‌سازی پایانه‌ها، نمازخانه‌ها، رستوران‌ها و پارکینگ‌ها و تاکسیرانی از اولویت‌های خدمت‌رسانی مستقیم به مسافران فرودگاهی است.

مدیرکل فرودگاه مهراباد در پاسخ به این سوال چه اقداماتی برای تسهیل سفرهای نوروزی انجام شده است، توضیح داد: امسال نیز چون سال‌های گذشته، از ماه‌های قبل اقدام به روان‌سازی فرایند اعزام و پذیرش مسافر و آماده‌سازی زیرساخت‌های فرودگاهی برای پذیرش مسافران شده است. زیباسازی و نوسازی نمازخانه‌ها و پایانه‌ها و نوسازی سرویس‌های بهداشتی، نوسازی پله‌های برقی و آسانسورها، زیباسازی محوطه و فضای سبز و کاشت گل‌های فصلی و جدول‌کاری و پیاده‌روسازی در سطح محوطه فرودگاهی، نوسازی زیرساخت‌های تأسیساتی و به‌روزرسانی روشنایی سطوح پروازی و ساماندهی اپرون‌های فرودگاه مهرآباد و تجهیز ماشین‌آلات آتش‌نشانی و تجهیزات fod سطوح پروازی و حتی خودروهای برف‌روب برای استانداردسازی سطوح پروازی از اقدامات انجام‌گرفته است. باید تأکید کنم که شرکت‌های هواپیمایی باید از قبل به مسافران  زمان و ساعت تأخیرات احتمالی پروازها را اطلاع‌رسانی کنند و در شرایط ویژه، نفرات پاسخگو را در پایانه‌ها در نظر بگیرند تا مسافران در فرودگاه دچار سردرگمی نشوند.

او در ادامه مطلب فوق افزود: فرودگاه مهرآباد با تدبیر ویژه برای ساماندهی محیط‌های فرودگاهی و احداث پارکینگ مدتی است که مشکل پارک خودرو و ترافیک در محدوده فرودگاه را حل کرده است و خوشبختانه مدت مدیدی است که دیگر در این زمینه تقریباً مشکل نداریم، اما پیشنهاد می‌کنم برای کاهش هزینه سفر و تردد راحت در محدوده فرودگاه، مسافران فرودگاهی از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند. همچنین با ساماندهی تاکسی‌های فرودگاهی و اجرای طرح مدیریت نوبت‌دهی مکانیزه تاکسی‌ها و نوسازی ناوگان تاکسیرانی در فرودگاه مهرآباد، بنده عنوان می‌کنم که در طول تعطیلات نوروز در این خصوص هیچ مشکلی نداشته و با آمادگی کامل به استقبال سفرهای نوروزی می‌رویم.

 صفی‌نیا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا فرودگاه مهرآباد برای کاهش تأخیرهای پروازی و پاسخگویی ایرلاین‌ها در صورت تأخیر یا لغو پروازها، اقدامات و مذاکره‌ای با شرکت‌های هواپیما داشته است؟ خاطرنشان کرد: ما در چند ماه گذشته، با جلسات مکرر با ایرلاین‌ها و حتی دخالت مستقیم دادستان فرودگاه مهرآباد در این خصوص اقدامات تأثیرگذاری انجام داده‌ایم. در فرودگاه مهرآباد در مرحله اول، سامان‌بخشیدن به وضع پروازها در اولویت امور قرار دارد، زیرا ریشه بسیاری از نابسامانی‌هایی که در فرودگاه‌ها ایجاد می‌شود، در نبود اطلاع‌رسانی از وضعیت پرواز و همچنین زمان انجام پرواز به مسافران است. مورد دیگری که باید جدی به آن پرداخته شود، تأمین هواپیمای BACK‌‌ UP (پشتیبان) با توجه به تأکید سازمان هواپیمایی کشوری در ایام نوروز الزامی است، زیرا با این حجم پرواز و مسافر در فرودگاه مهرآباد، تأخیرات احتمالی ناشی از نقص فنی یا موارد دیگر می‌تواند در پایانه‌های فرودگاه مهرآباد منجر به بحران شود.

میرسعید صفی نیا

او تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی باید از فروش بلیت به مسافران قبل از دریافت مجوز پرواز اکیداً خودداری کنند و همچنین جدول زمان‌بندی پروازها و برنامه پروازی که از قبل این فرودگاه تهیه کرده است، حتماً باید رعایت شود. لازم است به این موضوع اشاره ‌کنم که در پایان عملیات نوروزی، با معرفی ایرلاین‌هایی که بیشترین تأخیر را داشته‌اند، با آنها برخورد قانونی شده و برعکس این قضیه، ایرلاین‌هایی که کمترین تأخیر را داشته‌اند، به‌عنوان ایرلاین نمونه نوروزی معرفی خواهند شد. تأکید می‌کنم که دادستان فرودگاه در تأخیرات شرکت‌های هواپیمایی به‌صورت جدی ورود پیدا کرده است.

این مقام مسئول در فرودگاه مهراباد، در خصوص رشد پرواز در ایام نوروز گفت: در این ایام، بیش از ۴۰ درصد پروازهای داخلی سفرهای نوروزی از فرودگاه مهرآباد سرویس‌دهی می‌شوند. به‌طور میانگین بیش از ۳۸۰ پرواز در روز در مهرآباد انجام می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم در ایام نوروزی به بیش از ۶۰۰ پرواز نیز افزایش یابد. احتمالاً افزایش ۱۰ درصد مسافر در مهرآباد را پیش‌بینی می‌کنیم. در سال گذشته از تاریخ ۲۵ بهمن تا ۱۵ فروردین، بیش از ۶ هزار ۸۵۰ پرواز در فرودگاه مهرآباد انجام‌ گرفته بوده است که با این تعداد مسافر بیش از ۸۳۰ هزار ۵۰۰ مسافر از مهرآباد جابه‌جا شدند که این آمار نشان از افزایش ۱۵ درصدی نسبت به همین زمان در سال ۹۵ می‌دهد.

طبق گفته او، در فرودگاه مهرآباد عملکرد واحدهای خدمت‌رسان هر روز رصد شده و با بازدیدها و ارزیابی دو واحد اماکن و بازرگانی فرودگاه مهرآباد عملکرد غرف تجاری ارزیابی می‌شود و هر روز مشکلات و شکایات رسیدگی می‌شود و ما علاوه بر این دو واحد، یک مسئول بهداشت برای رسیدگی به امور بهداشت و سلامت رستوران‌ها و غرف خدماتی نیز داریم که در کنار این دو واحد به امور محوله رسیدگی کنند. این واحدها با نظارت بیشتر باعث افزایش شاخص‌های کمی و کیفی و نیز رفاه مسافران نوروزی شده و موجب می‌شود آنان با خاطره‌ای خوش‌ سفر در مهرآباد را انتخاب کنند و شیرینی این انتخاب به کام سفر نوروزی آنها ماندگار شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.