ساماندهی پروازها و پاسخگویی شرکتهای هواپیمایی در اولویت میزبانی نوروز 97 در مهرآباد
مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: ساماندهی به وضعیت پروازها در اولویت کارهای فرودگاه مهرآباد قرار دارد زیرا ریشه بسیاری از نابسامانیهایی در فرودگاهها ناشی از عدم اطلاعرسانی از وضعیت و زمان پروازها به مسافران است.
مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: ساماندهی به وضعیت پروازها در اولویت کارهای فرودگاه مهرآباد قرار دارد زیرا ریشه بسیاری از نابسامانیهایی در فرودگاهها ناشی از عدم اطلاعرسانی از وضعیت و زمان پروازها به مسافران است.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه مهرآباد، میرسعید صفینیا در جلسه کمیته تسهیلات نوروزی که با حضور فرماندهای پلیس و سپاه حفاظت و دادستان فرودگاه، روسای ایستگاههای شرکتهای هواپیمایی در تهران، شرکتهای هندلینگ و دیگر ارگانها وسازمانها برگزار شد، گفت: برای تسهیل در تردد مسافران فرودگاهی و ارتقای خدمات در طول مسیر سفر از فرودگاه و کاهش تأخیرات احتمالی و رعایت حقوق شهروندی در فرودگاه مهرآباد، با همراهی و تعامل همه واحدهای فرودگاهی اقدام خواهیم کرد.
وی با اشاره به اهمیت اطلاعرسانی و پاسخگویی مناسب به مسافران افزود: با توجه به تأکید سازمان هواپیمایی کشوری بر تأمین هواپیمای BACK UP (پشتیبان) در روزهای نوروز، این کار امری الزامی و جدی است زیرا با این حجم پرواز و مسافر در فرودگاه مهرآباد تأخیرات احتمالی ناشی از نقص فنی یا موارد دیگر میتواند در ترمینالهای فرودگاه مهرآباد منجر به ایجا مشکل شود و وجود هواپیماهای پشتیبان میتواند بسیار مفید باشد.
صفی نیا افزود: شرکتهای هواپیمایی باید از فروش بلیت به مسافران پیش از دریافت مجوز پرواز اکیداً خودداری کنند و خود را ملزم به رعایت جدول زمانبندی پروازها و برنامه پروازی تنظیم شده توسط فرودگاه بدانند. همچنین باید از تعجیل یا تأخیر در باز کردن کانترهای پذیرش مسافر و همچنین از بستن زود هنگام کانترها به ویژه زمانیکه مسافران مقابل کانترهای پذیرش مسافر حضور دارند، اکیداً خودداری شود.
صفی نیا درباره نظارت بر انجام وظایف شرکتهای هندلینگ گفت: در این زمینه موارد استاندارد حمل و نقل هوایی باید رعایت شود و این فرودگاه بر عملکرد شرکتهای هندلینگ در رعایت تمام موارد استاندارد در پذیرش و ارسال بار نظارت خواهد کرد. در این زمینه پوشاندن بار مسافران در زمان بارندگی به منظور جلوگیری از خیس شدن آنها و پرتاب نکردن بارها و توجه به موارد ایمنی باید مورد توجه باشد.
وی همچنین بر همراهی و خدمترسانی ویژه به مسافران توانخواه تا مرحله نهایی تأکید کرد.
مدیرکل فرودگاه مهرآباد با تاکید بر رعایت تکریم مسافران توسط شرکتهای هواپیمایی گفت: یکی از برنامههای مهم این اداره کل به منظور کاهش استرس سفر مسافران، حضور دایمی و مستمر کارکنان دفاتر تحت اختیار آن شرکتها در محل کار برای پاسخگویی به مسافران است که باید از سوی شرکتهای هواپیمایی رعایت شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.