| کد خبر: 162706 |

ساماندهی پروازها و پاسخگویی شرکت‎های هواپیمایی در اولویت میزبانی نوروز 97 در مهرآباد

مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: ساماندهی به وضعیت پروازها در اولویت کارهای فرودگاه مهرآباد قرار دارد زیرا ریشه بسیاری از نابسامانی‎هایی در فرودگاه‎ها ناشی از عدم اطلاع‎رسانی از وضعیت و زمان پروازها به مسافران است.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: ساماندهی به وضعیت پروازها در اولویت کارهای فرودگاه مهرآباد قرار دارد زیرا ریشه بسیاری از نابسامانی‎هایی در فرودگاه‎ها ناشی از عدم اطلاع‎رسانی از وضعیت و زمان پروازها به مسافران است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه مهرآباد، میرسعید صفی‎نیا در جلسه کمیته تسهیلات نوروزی که با حضور فرماندهای پلیس و سپاه حفاظت و دادستان فرودگاه، روسای ایستگاه‎های شرکت‎های هواپیمایی در تهران، شرکت‎های هندلینگ و دیگر ارگان‎ها وسازمان‎ها برگزار شد، گفت: برای تسهیل در تردد مسافران فرودگاهی و ارتقای خدمات در طول مسیر سفر از فرودگاه و کاهش تأخیرات احتمالی و رعایت حقوق شهروندی در فرودگاه مهرآباد، با همراهی و تعامل همه واحدهای فرودگاهی اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع‎رسانی و پاسخگویی مناسب به مسافران افزود: با توجه به تأکید سازمان هواپیمایی کشوری بر تأمین هواپیمای BACK UP (پشتیبان) در روزهای نوروز، این کار امری الزامی و جدی است زیرا با این حجم پرواز و مسافر در فرودگاه مهرآباد تأخیرات احتمالی ناشی از نقص فنی یا موارد دیگر می‎تواند در ترمینال‎های فرودگاه مهرآباد منجر به ایجا مشکل شود و وجود هواپیماهای پشتیبان می‎تواند بسیار مفید باشد.

صفی نیا افزود: شرکت‎های هواپیمایی باید از فروش بلیت به مسافران پیش از دریافت مجوز پرواز اکیداً خودداری کنند و خود را ملزم به رعایت جدول زمانبندی پروازها و برنامه پروازی تنظیم شده توسط فرودگاه بدانند. همچنین باید از تعجیل یا تأخیر در باز کردن کانترهای پذیرش مسافر و همچنین از بستن زود هنگام کانترها به ویژه زمانی‎که مسافران مقابل کانترهای پذیرش مسافر حضور دارند، اکیداً خودداری شود.

صفی نیا درباره نظارت بر انجام وظایف شرکت‎های هندلینگ گفت: در این زمینه موارد استاندارد حمل و نقل هوایی باید رعایت شود و این فرودگاه بر عملکرد شرکت‎های هندلینگ در رعایت تمام موارد استاندارد در پذیرش و ارسال بار نظارت خواهد کرد. در این زمینه پوشاندن بار مسافران در زمان بارندگی به منظور جلوگیری از خیس شدن آنها و پرتاب نکردن بارها و توجه به موارد ایمنی باید مورد توجه باشد.

وی همچنین بر همراهی و خدمت‎رسانی ویژه به مسافران توانخواه تا مرحله نهایی تأکید کرد.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد با تاکید بر رعایت تکریم مسافران توسط شرکت‎های هواپیمایی گفت: یکی از برنامه‎های مهم این اداره کل به منظور کاهش استرس سفر مسافران، حضور دایمی و مستمر کارکنان دفاتر تحت اختیار آن شرکت‎ها در محل کار برای پاسخگویی به مسافران است که باید از سوی شرکت‎های هواپیمایی رعایت شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.