| کد خبر: 162694 |

◄ عذرخواهی آسمان از خانواده جانباختگان/ پرواز تهران- یاسوج، سودی نداشت

شرکت هواپیمایی آسمان ظهر امروز در راستای سقوط هواپیمای تهران-یاسوج این شرکت در پیامی از خانواده جانباختگان این سانحه به دلیل وارد شدن مصیبت بر آنها عذرخواهی و اعلام کرد: پرواز مسیر یاسوج فقط جهت خدمت‌رسانی به مردم عزیز کهکیلویه و بویر احمد برنامه‌ریزی‌شده بود و براى هواپیمایى آسمان سودى در برنداشت.

تین نیوز

شرکت هواپیمایی آسمان ظهر امروز در راستای سقوط هواپیمای تهران-یاسوج این شرکت در پیامی از خانواده جانباختگان این سانحه به دلیل وارد شدن مصیبت بر آنها عذرخواهی و اعلام کرد: پرواز مسیر یاسوج فقط جهت خدمت‌رسانی به مردم عزیز کهکیلویه و بویر احمد برنامه‌ریزی‌شده بود و براى هواپیمایى آسمان سودى نداشت.

به گزارش تین نیوز، شرکت هواپیمایی آسمان در کانال رسمی خود اعلام کرده است که این شرکت تنها ایرلاینی است که طى سالیان گذشته به‌طور مرتب و روزانه در مسیر تهران- یاسوج- تهران پرواز داشته و تاکنون ٦٤٠٠ پرواز در مسیر یاسوج با هواپیماهاى مدرن ATR انجام داده است.

بر اساس اعلام این شرکت،  تاکنون بیش از ٣٠٠ هزار مسافر در مسیر یاسوج با هواپیمایى آسمان جابه‌جا شده‌اند که در همین راستا  مجرب‌ترین خلبان‌ها عهده‌دار پروازها در مسیر یاسوج بوده‌اند و کاپیتان فولاد که پرواز سانحه دیده را هدایت می‌کرده است، استادخلبان ATR بوده است. او نزدیک به 18 هزار ساعت پرواز داشت و ٤٠٠ بار در این مسیر پرواز کرده بود.

در ادامه آمده است،  فرودگاه یاسوج با ارتفاع بلند  5هزار و 939 پا از سطح دریا از سخت‌ترین فرودگاه‌های کشور براى پرواز است و ارتفاعات دنا مانند سدى در برابر شهر یاسوج فرود هواپیماها در این فرودگاه را با مشکلات بیشترى مواجه می‌سازد و تمامى مقررات پروازى در روز سانحه از سوى شرکت هواپیمایى آسمان رعایت شده بود.

آسمان عنوان کرده است، بروز سانحه هوایى حادثه‌ای غم‌انگیز و تأسف‌بار است که علاوه بر ایجاد مصیبت براى خانواده‌های مسافرین عزیز، هواپیمایى آسمان را نیز عزادار کرده است و از بابت آن عذرخواهى می‌شود. پرواز مسیر یاسوج فقط جهت خدمت‌رسانی به مردم عزیز کهکیلویه و بویر احمد برنامه‌ریزی‌شده بود و براى هواپیمایى آسمان سودى در برنداشت.

آسمان اظهار امیدواری کرده است که با تجزیه‌وتحلیل اطلاعات جعبه سیاه هواپیما و روشن شدن دلایل بروز این سانحه، بتوان از آن به‌عنوان تجربه‌ای مؤثر جهت جلوگیرى از اتفاقات جدید، بهره برد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.