| کد خبر: 162592 |

◄ پاسخ مطهری به تذکری درباره جعبه سیاه هواپیمای ATR

کمیسیون اصل 90 با ارسال جعبه سیاه ATR به فرانسه مخالف است. بهرام پارسایی عضو هیأت رئیسه این کمیسیون با اعلام این خبر افزود: جعبه سیاه این هواپیما باید با حضور کارشناسان این کمیسیون اصل 90 و در داخل کشور بازخوانی شود.

تین نیوز

کمیسیون اصل 90 با ارسال جعبه سیاه ATR به فرانسه مخالف است.

بهرام پارسایی عضو هیأت رئیسه این کمیسیون با اعلام این خبر افزود: جعبه‌سیاه این هواپیما باید با حضور کارشناسان این کمیسیون اصل 90 و در داخل کشور بازخوانی شود.

بهرام پارسایی در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس در تذکری اظهار داشت: کمیسیون اصل 90 مجلس به‌عنوان کمیسیون نظارتی با سازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی مکاتباتی داشته است، ما از آنان خواستیم که نماینده این کمیسیون در همه مراحل نظارت داشته باشد.

او با انتقاد از عدم همکاری سازمان هواپیمایی کشوری گفت: جای تعجب است که چرا نمی‌خواهند نماینده و کارشناس این کمیسیون در رسیدگی به مراحل سانحه حضورداشته باشد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: جعبه سیاه در کشور قابل بازخوانی است، ما مخالف ارسال این جعبه به کشور دیگری هستیم، متأسفانه جعبه سیاه را ارسال کردند، ما می‌گوییم اگر امکان بازخوانی نیست می‌توانید فایل اجراشده را برای شرکت ای‌تی‌آر بفرستند.

علی مطهری نایب‌رئیس دوم مجلس در پاسخ به این تذکر یادآور شد: در مورد این‌که جعبه سیاه را باید در داخل ایران بررسی کنیم یا نه باید به قوانین بین‌المللی مراجعه کنیم.

سازمان هواپیمایی اعلام کرده که برای استخراج کامل اطلاعات جعبه سیاه هواپیما ATR باید آن را به فرانسه و شرکت سازنده ارسال کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    کاش یکی به این نمایندگان محترم بفهماند که در خصوص مسائل هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور حق حاکمیتی و بقیه باید از این سازمان تبعیت کنند. نمایندگان هم بهتر مشکلات حوزه های خودشان را مرتفع کنند جعبه سیاه پیشکش