| کد خبر: 162574 |

◄ وزیر انرژی روسیه: «سوخو» به ناوگان هوایی ایران می‌آید

سوخو سوپرجت 100 به ناوگان هوایی ایران می‌آید. الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه با اعلام این خبر افزود: مسکو و تهران برای ورود این هواپیما به ایران به توافق رسیده‌اند.

تین نیوز

سوخو سوپرجت 100 به ناوگان هوایی ایران می‌آید.

الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه با اعلام این خبر افزود: مسکو و تهران برای ورود این هواپیما به ایران به توافق رسیده‌اند.

او که با شبکه russia24 گفتگو می‌کرد تأکید کرد: ما درباره امکان خرید سوخو سوپرجت-100 توسط شرکای ایرانی‌مان گفت‌وگو کردیم و طرحی برای چگونگی انجام این کار تدوین کرده‌ایم.

وزیر انرژی روسیه افزود، طرف‌های ایرانی و روسی توافق کرده‌اند که وسایل حمل‌ونقل مختلف ساخت روسیه به ایران منتقل شود.

او در این رابطه گفت: «امروز ما درباره تحویل واگن‌های مسافربری ریلی گفت‌وگو کردیم. ما قبلاً 1200 واگن را تحویل داده‌ایم و در نظر داریم در سال 2018 میلادی نیز 3 هزار واگن دیگر به این ناوگان بیفزاییم».

وزیر انرژی روسیه همچنین اعلام کرد که در این نشست با حضور مقامات دولتی دو کشور درباره فروش بیشتر اتوبوس‌های ساخت روسیه و نیز ناوگان‌های حمل‌ونقل تولیدشده توسط کارخانه‌های خودروسازی «کاماز» و «اواز» روسیه گفت‌وگوهایی انجام داده‌اند.

روس‌ها با توجه به قراردادهای گسترده ایران و غرب در بخش حمل‌ونقل به‌نوعی خواستار دریافت سهم خود از این قراردادها هستند.

پس از امضا برجام شرکت‌های بوئینگ، ایرباس و ATR به‌سرعت برای نوسازی ناوگان فرسوده هوایی ایران وارد عمل شدند و روس‌ها در این بخش عقب ماندند.

در بخش ریلی هم شرکت‌هایی مانند اشتادلر، زیمنس و آلستوم با شرکت‌های ایرانی قراردادهایی بستند که باعث شد روس‌ها نتوانند زیاد به این حوزه ورود کنند.

در بخش ناوگان خودروهای باری و اتوبوس‌ها هم با توجه به فناوری‌های موجود در صنعت خودروهای سنگین ایران و شراکت قدیمی برخی شرکت‌ها با طرف‌های غربی مانند ولوو، اسکانیا، بنز و ...، شرکت‌های روسی مانند کاماز شانس کمی برای ورود به بازار ایران در اختیاردارند.

بااین‌حال روسیه امیدوار است تا با توجه به روابط سیاسی نزدیکی که با ایران دارد بخشی از بازار ایران را از دست رقبای غربی خارج کند.

هواپیماهای مسافربری «سوپرجت 100» یک هواپیمای دوموتوره است با حدود 110 صندلی که تولید آن از سال 2000 میلادی آغاز شد و پرواز اولیه این هواپیما در تاریخ 19 می سال 2008 انجام‌شده است.

نخستین پرواز مسافربری این هواپیما در تاریخ 21 آوریل 2011 در مسیر ایروان به مسکو انجام‌شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.