| کد خبر: 162568 |

◄ نگران افشای جزئیات قرارداد بوئینگ نیستیم

یک قاضی فدرال در آمریکا قصد دارد تا با اعلام حکمی موجب افشای اطلاعات قرارداد بوئینگ با ایران‌ایر شود. برخی رسانه‌های از احتمال تأثیر این حکم بر روند اجرایی این قرارداد خبر داده‌اند.

تین نیوز

یک قاضی فدرال در آمریکا قصد دارد تا با اعلام حکمی موجب افشای اطلاعات قرارداد بوئینگ با ایران‌ایر شود. برخی رسانه‌های از احتمال تأثیر این حکم بر روند اجرایی این قرارداد خبر داده‌اند.

اصغر فخریه‌کاشان قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه نگران انتشار جزئیات این قرارداد نیستیم گفت: کسانی که به‌قصد گرفتن حکم افشای اطلاعات به دادگاه فدرال مراجعه کرده‌اند، هدفشان این است که بدانند که از چه مسیری پول خرید هواپیما پرداخت می‌شود و اقدام به توقیف پول خرید هواپیما کنند اما قرارداد به‌گونه‌ای تنظیم‌شده که نمی‌توانند به‌آسانی به این مسائل پی ببرند.

فخریه‌کاشان افزود: علت اینکه برای انتشار جزییات قرارداد از دادگاه فدرال حکم گرفته‌شده، این است که طرف ایران حاضر به افشای اطلاعات نشد و بوئینگ هم باید نسبت به تعهدات خود مبنی‌بر عدم انتشار جزئیات قرارداد با ایران‌ایر پایبند باشد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه وقتی دادگاه فدرال حکم صادر کند، بوئینگ ناچار است که حکم را اجرا کند، ادامه داد: البته باید برای الزامی که برای بوئینگ ایجادشده ایران‌ایر را در جریان قرار دهد و به‌طرف قرارداد خود این موضوع را اطلاع دهد که هنوز بوئینگ، ایران‌ایر را به‌صورت رسمی در جریان این موضوع قرار نداده است

او گفت:  احتمال دارد هنوز دادگاه به بوئینگ موضوع افشای اطلاعات را ابلاغ نکرده باشد و ممکن است که دادگاه حکم را صادر کند اما تا به بوئینگ ابلاغ شود و این شرکت درباره آن تصمیمی اتخاذ کند، احتمالاً زمان‌بر خواهد بود.

به گزارش ایلنا، فخریه‌کاشان در پاسخ به این سؤال که اگر بوئینگ بخواهد اطلاعات را افشا کند، چه تبعاتی برایش خواهد داشت، گفت: قرارداد به نحوی تنظیم‌شده است که از این بابت نگرانی نداشته باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.