| کد خبر: 162381 |

◄ نصب اسکنرهای تشخیص چهره و هویت در فرودگاه میامی

در راستای سرعت دادن به چک کردن گذرنامه‌ها و افزایش امنیت در فرودگاه بین‌المللی میامی، این فرودگاه به اسکنر تشخیص چهره و هویت مسافران مجهز شد.

تین نیوز

در راستای تسریع چک کردن گذرنامه‌ها و افزایش امنیت در فرودگاه بین‌المللی میامی، این فرودگاه به اسکنر تشخیص چهره و هویت مسافران مجهز شد.

براساس گزارش‌هایی که میامی هرالد منتشر کرده، فرودگاه بین‌المللی میامی در ایالات‌متحده آمریکا یکی از معدود فرودگاه‌هایی در جهان است که به فناوری و سیستم تشخیص خودکار و هوشمند چهره کاربران مجهز شده است.

البته فرودگاه‌های بین‌المللی نیوزلند و استرالیا از  پیشگامان استفاده از اسکنرهای بیومتریک تشخیص چهره و هویت در فرودگاه‌های خود بوده‌اند به‌گونه‌ای که هم‌اکنون ۱۰ سال است که این فناوری در فرودگاه‌های اصلی استرالیا استفاده می‌شود و مسئولان مربوطه در این کشور امیدوارند تا سال ۲۰۲۰ میلادی هیچ فرودگاهی در استرالیا که به اسکنرهای بیومتریک تشخیص هویت مجهز نباشد، وجود نداشته باشد.

این اسکنرها در فرودگاه به متولیان فرودگاه‌های بین‌المللی که میزبان حجم زیادی از مسافران در روز هستند، اجازه می‌دهد تا با بیشترین سرعت ممکن و بدون نیاز به چک و بازرسی کردن گذرنامه مسافران و چهره آنان توسط مأموران فرودگاهی، هویت آن‌ها را شناسایی کنند. این امر از ایجاد خطای انسانی و احتمال بروز مشکلات و خطرات پس‌ازآن پیشگیری خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، فناوری مذکور از سیستم ورود و خروج بیومتریک پشتیبانی می‌کند و از طریق دوربین‌های فوق پیشرفته و هوشمندی که در فواصل مختلف و در گیت ورودی فرودگاه نصب‌شده‌اند، به احراز هویت مسافران اقدام می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.