| کد خبر: 162349 |

◄ پایانی خوش برای مانور طرح اضطراری فرودگاه بوشهر

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر با اشاره به اینکه نخستین مانور طرح اضطراری فرودگاه بوشهر به‌صورت هوایی، دریایی و خشکی انجام شد، اظهار کرد: این مانور به‌عنوان اولین تجربه مانورهای طرح اضطراری به‌صورت بین‌المللی برگزار شد و در بخشی از سناریو، ایستگاه ترکیه مکان هواپیمای سانحه دیده فرضی را اعلام کرد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر با اشاره به اینکه نخستین مانور طرح اضطراری فرودگاه بوشهر به‌صورت هوایی، دریایی و خشکی انجام شد، اظهار کرد: این مانور به‌عنوان اولین تجربه مانورهای طرح اضطراری به‌صورت بین‌المللی برگزار شد .

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، کمال دهقان منشادی افزود: در سناریوی طراحی‌شده برای این مانور، هواپیمای C120  با 150 مسافر در تقرب فرودگاه بوشهر براثر برخورد پرنده مجبور به فرود اضطراری در دریا شد و بلافاصله کمیته مدیریت بحران استان با همکاری تمام ارگان‌های امداد و نجات تشکیل و مانور دوسالانه طرح اضطراری کامل فرودگاه بوشهر با همکاری ارگان‌های مختلف به پایان رسید.

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر اظهار کرد: این مانور به‌عنوان اولین تجربه مانورهای طرح اضطراری به‌صورت بین‌المللی برگزار شد و در بخشی از سناریو، ایستگاه ترکیه مکان هواپیمای سانحه دیده فرضی را اعلام کرد.

دهقان منشادی افزود: در سناریوی طراحی‌شده برای این مانور، هواپیمای C120  با 150 مسافر در تقرب فرودگاه بوشهر براثر برخورد پرنده مجبور به فرود اضطراری در دریا شد و بلافاصله کمیته مدیریت بحران استان با همکاری تمام ارگان‌های امداد و نجات تتشکیل جلسه داد. در ادامه شش کشتی امداد و نجات، چهار کشتی آتش‌خوار و تعداد زیادی قایق امدادی به صحنه حادثه آمدند. سپس بالگرد امداد نیز اعزام شد و موقعیت هواپیما از طریق ایستگاه کشور ترکیه اعلام شد. درنهایت نیز موقعیت هواپیما کشف شد و مسافران توسط نیروهای امدادی به ساحل و سپس بیمارستان منتقل شدند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر افزود: این مانور از نظر حوزه فعالیت و هماهنگی ترجمان‌های مختلف در کشور بی‌سابقه بوده است.

وی بابیان اینکه کارشناسان مختلف ازجمله مدیریت پدافند غیرعامل سازمان هواپیمایی کشوری و  فرشید گلیج، مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و حمید حاجی بیگی، مدیرکل آتش‌نشانی و هدایت زمینی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بر این مانور نظارت کردند، گفت: جلسه ارزیابی این مانور ساعت 13 امروز (13 اسفند) برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.