| کد خبر: 162322 |

تمرین دو سالانه طرح اضطراری در 17 فرودگاه کشور در سال 96

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل با اشاره به انجام تمرین دوسالانه طرح اضطراری با سناریوهای سانحه فرضی هواپیما در 17 فرودگاه کشور طی سال 96، از برنامه ریزی برای اجرای این طرح در 16 فرودگاه طی سال 97 خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل با اشاره به انجام تمرین دوسالانه طرح اضطراری با سناریوهای سانحه فرضی هواپیما در 17 فرودگاه کشور طی سال 96، از برنامه ریزی برای اجرای این طرح در 16 فرودگاه طی سال 97 خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، فرشید گلیج  به تشریح اقدامات و برنامه های اداره های دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل پرداخت و توضیح داد: اداره طرح جامع این دفتر طی سال 96 در راستای کنترل مانع، بررسی توسعه اماکن و نیز توسعه سطوح پروازی اقدامات متعددی انجام داده است. از جمله می توان به مطالعات طرح جامع هشت فرودگاه با همکاری مشاوران ذی صلاح ادارات کل فرودگاهی و عملیاتی اشاره کرد که به تصویب رسیده است که شامل مطالعات برنامه توسعه همه جانبه فرودگاه ها در سه دوره کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل گفت: اداره طرح جامع طی سال 97 برنامه مطالعه طرح جامع 15 فرودگاه را در دستور کار دارد که به تصویب هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران رسیده و در شرف انعقاد قرار داد است.

وی به بیان عملکرد و برنامه های اداره نظارت و بازرسی پرداخت و افزود: طی سال 96 تمرین دوسالانه طرح اضطراری 17 فرودگاه با سناریوهای سانحه فرضی هواپیما در داخل و خارج فرودگاه انجام شد. همچنین تعداد زیادی از فرودگاه ها تمرین محدود طرح اضطراری را  انجام دادند.

گلیج همچنین گفت: این اداره توانست طی سال 96 گواهینامه های فرودگاه های یزد، زاهدان و لارستان را از سازمان هواپیمایی کشوری با موفقیت دریافت کند. نظام نامه فرودگاه های یزد، زاهدان و لارستان مورد تایید سازمان قرار گرفته و نظام نامه فرودگاه های شیراز، بندرعباس و مشهد نیز تایید شده است ولی اعلام رسمی آن منوط به صدور کتبی گواهینامه است.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل با اشاره به اینکه برای اجرای تمرین کامل دوسالانه طرح اضطراری 16 فرودگاه کشور برنامه ریزی شده است، افزود: سال 97 تمرین کامل دوسالانه طرح اضطراری در 16 فرودگاه و تمرین محدود نیز در 16 فرودگاه انجام می شود. ضمن اینکه ممیزی هشت فرودگاه بین المللی و چهار فرودگاه مرز هوایی با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه فرودگاه های شیراز، اصفهان، بندرعباس، مشهد، زاهدان، یزد و مرزهای هوایی کرمان، کرمانشاه، ارومیه، اهواز و رشت دارای گواهینامه ایزو هستند، گفت: اداره نظارت و بازرسی پیگیر ارتقای ویرایش سیستم مدیریت کیفیت برای این فرودگاه های بین المللی و پرتردد از 2008 به 2015 است.

گلیج در معرفی اقدامات و برنامه های اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل عنوان کرد: سال 96 این اداره اخطارهای هواشناسی و توصیه های مواجهه با بحران ها و بلایای طبیعی را به فرودگاه ها اعلام کرد. همچنین این اداره در چهار بحران زلزله کرمانشاه، آتش سوزی تالاب مجاور فرودگاه اراک، بارش سنگین برف در مهرآباد و سانحه هوایی پر از تهران- یاسوج با توجه به دستورالعمل ها نقش آفرینی کرده و وظایف تکلیفی خود را انجام داده است.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل همچنین از حضور فعال و مستمر در کارگروه تخصصی بحران و شریان های حیاتی وزارت راه و شهرسازی، تشکیل کمیته مدیریت بحران شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و نیز تهیه دستورالعمل و شرح وظایف آن کمیته و مرکز عملیات اضطراری، همچنین فعال کردن مرکز عملیات اضطراری در ماقع بحران خصوصا سانحه هوایی اخیر طی سال 96 خبر داد.

وی همچنین گفت: دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در تعامل با اداره کل آموزش و توسعه نیروی انسانی برای تمام فرودگاه ها نماینده فعال انتخاب کرده که برای این افراد ابلاغ مربوط صادر شده و نشست تخصصی دو روزه برای آنها برگزار شده است.

گلیج افزود: سال 97 برای نمایندگان دفتر در فرودگاه ها دوره های آموزشی متعددی را تدوین برگزار خواهیم کرد. همچنین در نظر داریم دستورالعمل برفروبی در فرودگاه ها را بازنگری و شیوه نامه برفروبی را تهیه کنیم.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل همچنین از تهیه دستورالعمل و الزام های مربوط به توافقنامه های همکاری میان فرودگاه های معین در مواقع بحران خبر داد و عنوان کرد: همچنین احصای اقدامات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و مستندسازی آنها در حوزه های مختلف مرتبط با پدافند غیرعامل در دست اجراست.

وی همچنین دیگر برنامه این دفتر در سال 97 را پیگیری تا حصول نتیجه خرید شش برج موبایل و نصب آن در شش نقطه کشور شامل مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، کرمان و تهران برای ارائه خدمات فوری عنوان کرد.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.