| کد خبر: 162212 |

وزیر راه بارها نسبت به فرسودگی ناوگان هوایی هشدار داده بود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر راه و شهرسازی با وجود هجمه‌های زیاد برای نوسازی ناوگان هوایی، شرایط لازم را برای امضای ۳ قرارداد جهت خرید ۲۰۰ فروند هواپیما فراهم کرد.

تین نیوز

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر راه و شهرسازی با وجود هجمه‌های زیاد برای نوسازی ناوگان هوایی، شرایط لازم را برای امضای ۳ قرارداد جهت خرید ۲۰۰ فروند هواپیما فراهم کرد.

به گزارش تین‌نیوز، مهرداد لاهوتی اظهار کرد: با اجرایی شدن برجام عباس آخوندی با وجود هجمه‌های زیاد، نسبت به عقد قرارداد با ۳ کمپانی بزرگ بوئینگ، ایرباس و ATR اقدام کرد تا شرایط لازم برای نوسازی ناوگان فرسوده هوایی کشور فراهم شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هشدار وزیر راه و شهرسازی در مورد بالا بودن سن ناوگان هوایی و فرسوده بودن آنها، گفت: وزیر راه پس از امضای برجام به منظور ارتقای سطح خدمات هوایی به مسافران و بالا بردن ضریب ایمنی پرواز‌ها تلاش‌های زیادی انجام داد و در این زمینه انتقادی بر عملکرد وی نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص استیضاح وزیر راه و شهرسازی و دلایل این اقدام از سوی نمایندگان مجلس گفت: بررسی ابعاد حادثه و فعالیت شرکت هواپیمایی مربوطه نشان می‌دهد که چه کسی و تا چه اندازه در این مورد مقصر بوده و یا کوتاهی کرده است. 

به گزارش ایرنا، به گفته این نماینده مجلس، شرکت هواپیمایی آسمان از جمله شرکت‌های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری است و این صندوق زیر نظر وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی فعالیت می‌کند. 

لاهوتی خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد سقوط یکی از هواپیما‌های مدل «ای تی آر» در ارتفاعات دنا بودیم که جزو هواپیما‌های ایمن محصول مشترک فرانسه و ایتالیا محسوب می‌شود و هم اکنون نیز تعداد قابل توجهی از آن‌ها در سراسر دنیا در ناوگان هوایی کشور‌های مختلف جهان در حال پرواز هستند. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: هواپیما‌های «ای تی آر» یکی از ایمن‌ترین هواپیما‌های موجود دنیا در مسیر‌های کوتاه برد هستند و کارنامه خوبی را در ایران و جهان دارند و نمی‌توان نسبت به بی کیفیتی آن معترض شد.

این نماینده مجلس با اشاره به تخصص و تبحر خلبان هواپیمای «ای تی آر» که در ارتفاعات دنا سقوط کرد، گفت: افزایش سن ناوگان هوایی کشور مساله مهمی است و در این بین این سوال مطرح است که مقصر بالا بودن سن ناوگان هواپیمایی و عمر بیش از ۲۵ سال برای برخی از این ناوگان آیا مربوط به وزیر راه و شهرسازی است؟

لاهوتی بیان کرد: بالا بودن سن ناوگان هوایی و فرسوده بودن آن مساله‌ای است که بار‌ها و بار‌ها از سوی وزیر راه و شهرسازی نسبت به آن هشدار داده شده بود و باید نوسازی ناوگان هوایی ایران مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    وزیر اگه بفکر بود میرفت هواپیما مناسب برای جایگزینی با فوکر و ام دی ها میخرید که اکثر ناوگان ایران رو تشکیل میدن اما از خط تولید خارج شده اند !
    کدوم هواپیماشون مناسب این کار هست؟
    ایرباس های 321 و 330 شون؟ یا بویینگ هایی که معلوم نیست کی بیاد!