| کد خبر: 162165 |

◄ وزیر کار: هواپیمای سقوط‌کرده هیچ مشکل فنی نداشت

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: هواپیمای سقوط کرده پیش‌ازاین هیچ مشکل فنی نداشته و حتی موتورهای آن نیز با تعمیرات اساسی برای فعالیت دوباره مدیریت‌شده بودند.

تین نیوز

با گذشت نزدیک به 20 روز از سقوط هواپیمای ATR متعلق به هواپیمایی آسمان در کوه‌های دنا  انتظارات از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی درباره این هواپیما بالا گرفته است. انتظاراتی که تا شامگاه دیشب با سکوت ادامه‌دار  علی ربیعی همراه شده بود. اما دیشب، علی ربیعی در اظهارنظری  عنوان کرد که «هواپیمای سقوط کرده پیش‌ازاین هیچ مشکل فنی نداشته و حتی موتورهای آن نیز با تعمیرات اساسی برای فعالیت دوباره مدیریت‌شده بودند.»

اظهارنظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره هواپیمای سقوط کرده «آسمان» در شرایطی مطرح می‌شود که هنوز جعبه سیاه این هواپیما «پیدا نشده» و تمام مسئولین هوایی کشور عنوان می‌کنند که «تا پیدا شدن جعبه سیاه، هرگونه اظهارنظری، گمانه‌زنی محسوب می‌شود.» با این حال، مشخص نیست که علی ربیعی از چه «منبعی» متوجه شده که «هواپیمای ATR آسمان، دچار نقص فنی نبوده است؟»

آقای ربیعی که پس از وقوع این سانحه، حتی «یک پیام تسلیت» نیز صادر نکرد، در مراسم گرامیداشت جان‌باختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج جضور پیدا کرده است.

وزیر تعاون ادامه داد: از سوی دیگر خلبان این حادثه نیز از استادان خلبان قدیمی و آموزش‌دهنده خلبانان جوان بوده و ازاین‌رو نمی‌توان به‌راحتی از خطای انسانی در این حادثه تلخ سخن گفت. ما امیدواریم که جعبه سیاه این هواپیما در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیدا شود و در جریان آن اطلاعات دقیق برای مشخص شدن علل حادثه تبیین شود.

او کشف پیکر جان‌باختگان را اولویت اصلی دانست و افزود: در چارچوب این اولویت ما به‌طور کامل و دائمی با تمام گروه‌های تجسس فعال در منطقه در تماس هستیم و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن مابقی اجساد این حادثه نیز پیداشده و خاک‌سپاری شوند تا بخشی از غم بازماندگان این حادثه تلخ جبران شود.

ربیعی پیش‌بینی کرده که در صورت پیدا شدن جعبه سیاه زمان طولانی برای بررسی اطلاعات آن و مشخص کردن علت سقوط نیاز نخواهد بود.

هواپیمایی آسمان از سال 1381 در روند واگذاری به بخش خصوصی، به دلیل «رد دیون دولت» به سازمان بازنشستگی کشوری واگذارشده است و به همین دلیل مسئولیت آن با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

میانگین سن ناوگان این ایرلاین، 25 سال است و هنوز نتوانسته با استفاده از موقعیت برجام هواپیمایی را خریداری کند. قرارداد آسمان با بوئینگ آمریکا برای خرید 60 فروند هواپیمای جدید هنوز به نتیجه نرسیده و هیچ هواپیمایی هنوز به این شرکت تحویل داده نشده است.

پیش از این و در جریان سانحه غرق شدن کشتی «سانچی»، انتقاداتی به نحوه مدیریت شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی موسوم به «شستا» صورت گرفته بود. در حال حاضر، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به واسطه هلدینگ‌های عظیمی چون «شستا» و صندوق بازنشستگی، مالک بسیاری از شرکت‌های حمل‌ونقلی ایران است که این موضوع انتقاداتی را درباره نحوه مدیریت یک وزارتخانه غیرتخصصی در فعالیت‌های تخصصی به وجود آورده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.