| کد خبر: 162138 |

◄ نظر هیمالیانوردان درباره جست‌وجوی پیکر جانباختگان سقوط هواپیمای آسمان

در نشست تخصصی عملیات جست‌وجوی هواپیما تهران-یاسوج که با حضور هیمالیا نوردان برگزار شد، درنهایت به این نتیجه رسیدند که با توجه به بارش برف، شرایط جوی و کوهستانی بودن منطقه عملیات کشف و انتقال بقایای بازماندگان این سانحه بسیار زمان‌بر خواهد بود.

تین نیوز

در نشست تخصصی عملیات جست‌وجوی هواپیما تهران-یاسوج که با حضور هیمالیانوردان برگزار شد، درنهایت به این نتیجه رسیدند که با توجه به بارش برف، شرایط جوی و کوهستانی بودن منطقه عملیات کشف و انتقال بقایای بازماندگان این سانحه بسیار زمان‌بر خواهد بود.

شاهین فتحی، معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در این نشست گفت: با توجه به این مسئله که ارتفاع برف در برخی نقاط به سه متر رسیده و صعود را بسیار مشکل کرده است، سعی می‌کنیم با توجه به مشکلات امدادرسانی بهترین سناریوی صعود را داشته باشیم.

در این نشست افشار، مربی فدراسیون کوهنوردی که به‌عنوان یکی از امدادگران زبده کوهستان در هلال‌احمر فعالیت می‌کند استفاده از هلی‌کوپتر را در منطقه با توجه به وزش شدید باد منتفی دانست.

با توجه به شرایط سخت و بارندگی‌ها در ارتفاعات محل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، وضعیت اعزام امدادگران برای انتقال مابقی پیکرها را باید در دو تا سه هفته آینده جستجو کرد، کما اینکه در همین زمان نیز گروه‌های ارزیاب به ارتفاعات محل حادثه اعزام خواهند شد.

یکی از امدادگران که پیش‌ازاین در محل سقوط مشغول به خدمت‌رسانی بوده با توصیف شرایط منطقه گفت: با این شرایط بارندگی برف و هوای نامساعد، اصلاً متوجه نمی‌شویم وسایل جستجوی ما به لاشه هواپیما برخورد کرده یا پیکر سرنشینان را پیدا می‌کند.

امروز تعدادی از هیمالیانوردان برای کشف جعبه سیاه و بررسی و ارزیابی شرایط منطقه به ارتفاعات دنا خواهند رفت.

محمدسعید شرفی درباره این صعود گفت: شرایط بد جوی همچنان در منطقه ادامه دارد اما این گروه با آموزش‌های موردنیاز در سازمان هواپیمایی کشوری، برای یافتن بقایای جان‌باختگان و جعبه سیاه با استفاده از تجهیزات موردنیاز آماده‌شده‌اند.

نماینده سازمان هواپیمایی کشوری در منطقه یادآور شد: برای ادامه عملیات امروز نیز 2 بالگرد عازم ارتفاعات منطقه شدند که به علت شرایط سخت منطقه مجبور به بازگشت می‌شوند.

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: ازآنجاکه این گروه کوهنوردان دارای تجهیزات موردنیاز هستند درصورتی‌که شرایط ایجاب کند تا 10 روز دیگر نیز می‌توانند در ارتفاعات 4 هزار متری دنا مستقر شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.