| کد خبر: 162020 |

رئیس کمسیون بررسی سانحه هواپیمای ATR:

◄ امکان پاک‌شدن اطلاعات جعبه‌سیاه وجود ندارد

کارشناسان ATR فردا به فرانسه برمی‌گردند. حسن رضایی‌فر رئیس کمسیون بررسی سانحه هواپیمای ATR با اعلام این خبر افزود: به‌هیچ‌وجه امکان پاک شدن اطلاعات جعبه سیاه این هواپیما وجود ندارد.

تین نیوز

کارشناسان ATR فردا به فرانسه برمی‌گردند. حسن رضایی‌فر رئیس کمسیون بررسی سانحه هواپیمای ATR با اعلام این خبر افزود: به‌هیچ‌وجه امکان پاک شدن اطلاعات جعبه سیاه این هواپیما وجود ندارد.

او درباره آخرین وضعیت جستجو در ارتفاعات دنا گفت: اولویت با کشف و انتقال اجساد است و در مرحله بعد جستجو جعبه سیاه توسط گروه‌های مستقر در منطقه انجام خواهد شد.

حسن رضایی‌فر با اشاره به آموزش دو گروه افراد حرفه‌ای برای کشف لاشه هواپیما و جستجو برای جعبه سیاه هواپیما گفت: فرانسوی‌ها دو کلاس آموزشی در منطقه برای افرادی که توانایی صعود به ارتفاعات را داشتند برگزار کردند و قرار بر این است که در کنار انتقال اجساد افرادی به تصویربرداری از قطعات هواپیما بپردازند.

رئیس کمیسیون بررسی سانحه هواپیمای تهران–یاسوج با تأکید بر اینکه امکان صعود برای تیم فرانسوی به ارتفاعات دنا وجود نداشت، گفت: تیم فرانسوی آشنایی با ارتفاعات دنا ندارند و نمی‌توان در تأمین مسائل ایمنی این افراد برای صعود به ارتفاعات دنا و حضور درصحنه ریسک کرد.

حسن رضایی‌فر ادامه داد: تیم فرانسوی متشکل از کارشناسان سازمان هواپیمایی این کشور و شرکت سازنده هواپیما فردا به کشورشان بازمی‌گردند و در صورت کشف جعبه سیاه اطلاعات برای آن‌ها ارسال می‌شود.

او گفت: در منطقه دنا بیش از سه متر برف باریده و در حال حاضر اجساد و بقایای هواپیما در زیر این توده عظیم برف پنهان‌شده‌اند.

حسن رضایی‌فر تأکید کرد: پس از یافتن قطعات، لاشه هواپیما در ارتفاعات پایین جمع‌آوری خواهد شد و اگر جعبه سیاه صدمه‌دیده باشد آن را برای بازخوانی به لابراتوار فرانسه ارسال می‌کنیم.

رئیس کمیسیون بررسی سانحه هواپیمای تهران–یاسوج ادامه داد: امکان بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای صدمه‌دیده در کشور فرانسه و آمریکا وجود دارد.

او درباره احتمال پاک شدن اطلاعات جعبه سیاه اظهار داشت: احتمال آن بسیار ضعیف است و امکان پاک شدن اطلاعات وجود ندارد.

رئیس کمیسیون بررسی سانحه هواپیمای تهران–یاسوج تأکید کرد: در سانحه توپولف 154 شاهد آن بودیم که fdr هواپیمای توپولف 154 صدمه دید و نوار مغناطیسی FDR پاک شد اما اطلاعات پاک نشد.

حسن رضایی‌فر تأکید کرد:‌ تنها در صورتی احتمال دسترسی به اطلاعات جعبه سیاه وجود ندارد که fdr بر روی هواپیما نصب‌شده باشد و سیستم الکترونیکی کار کند و اطلاعات جدیدی جایگزین اطلاعات قبلی می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.